۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
 شکلات چای سبز با افزایش چاقی در جهان رونق می گیرد
پیش بینی و تحلیل روند رقابتی بازار شکلات چای سبز تا سال ۲۰۲۹

شکلات چای سبز با افزایش چاقی در جهان رونق می گیرد

به گزارش شرکت تحقیقاتی Fact.MR یکی از محصولاتی که اخیرا در بین مردم جهان محبوبیت بالایی به دست آورده شکلات چای سبز است و تا سال ۲۰۲۹ رشد بالایی خواهد داشت. به طوری که این محصول تبدیل به یکی از بخشهای اصلی صنعت شکلات جهان خواهد شد.

گروه کشاورزی؛ بازار: اگرچه محصولی مانند چای سبز اصالتاً محصول کشور چین است اما به دلیل خواصی همچون جلوگیری از بروز سرطان و ضد پیر بودن آن هم به دلیل دارا بودن میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان به ویژه آنتی اکسیدان های موثر در حفظ شادابی و جوانی، موجب شده است که  تولید و توزیع چای سبز به سایر کشورهای دنیا نیز سرایت نماید. در این بین نیز تولیدکنندگان و صاحبان صنایع دیگری همچون صنایع شیرینی و شکلات پا را فراتر از این گذاشته اند و این محصول پرخاصیت و محبوب را به صنعت خود وارد کرده اند. به طوری که در حال حاضر شاهد هستیم محصولی مانند شکلات چای سبز در بین مردم بسیاری در سراسر کشور پذیرفته شده است و به خانه های بخش قابل توجهی از مردم نفوذ کرده است. جالب است بدانید که بر اساس گزارشی مه از سوی شرکت تحقیقاتی Fact.MR اخیرا منتشر شده است شکلات چای سبز به نحوی در بین مصرف کنندگان جهان دارای محبوبیت شده است که این محصول  تا سال ۲۰۲۹ شاهد رشد شدیدی خواهد بود.

در حقیقت با توجه به مزایایی که چای سبز دارد، یکسری شرکت ها شکلات چای سبز تولید کرده‌اند تا طعم چای سبز را برای مصرف کنندگان تمام گروه های سنی خوش طعم تر و جذاب تر کنند. به همین دلیل در حال حاضر شکلات چای سبز یکی از مهمترین بخش های صنعت شکلات است.

همانطور که گفته شد نکته جالب توجه در خصوص چای سبز این است که مفهوم چای سبز از چین سرچشمه گرفته و بعداً در سراسر جهان رواج یافته است. الان نیز چین به عنوان تولید کننده پیشروی شکلات چای سبز مطرح است  و احتمالاً بالاترین مقام خود را در طول دوره پیش بینی شده ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۹ حفظ خواهد کرد.

افزایش چشمگیر جمعیت چاق در سراسر جهان احتمالاً بازار شکلات‌های چای سبز را بیشتر رونق بدهد

افزایش نگرانی های بهداشتی منجر به گسترش بازار شکلات چای سبز می شود
با توجه به آگاهی روزافزون در مورد فواید سلامتی مصرف چای سبز، امروزه تولید کنندگان شکلات تمرکز خود را روی ایجاد شکلات های چای گذاشته اند. به طوری که در حال حاضر شکلات های چای سبز خوش طعم ترین و راحت ترین شکل چای سبز است که به احتمال زیاد بازار جهانی شکلات های چای سبز را رونق می دهد.

از سوی دیگر افزایش چشمگیر جمعیت چاق در سراسر جهان احتمالاً بازار شکلات‌های چای سبز را بیشتر رونق بدهد.

گفتنی است چای سبز به کاهش تأثیر کلسترول، سلولهای سرطانی و همچنین به درمان دردهای بدن و سردرد کمک می کند. علاوه بر این شکلات چای سبز به کاهش قابل توجهی چربی نیز  کمک می کند. با این حال، قیمت های بالای شکلات چای سبز در مقایسه با سایر شکلات ها احتمالاً مانع از رشد بازار شکلات چای سبز بشود، اما تقویت نمونه کارها توسط بازیگران اصلی که در بازار شکلاتهای چای سبز قرار دارند، بازار را به تحرک وا می دارد.

استفاده گسترده از شکلات چای سبز در هفت منطقه دنیا
بازار جهانی شکلات چای سبز  بر اساس شکل و کانالهای فروش قابل تقسیم است. به طوری که بر اساس فرم و شکل، بازار شکلات چای سبز را می توان به شکلات های میله ای، کوکی ها و پودر شکلات تقسیم کرد. همچنین بر اساس کانال فروش نیز بازار شکلات چای سبز را می توان به فروش مستقیم و فروش غیرمستقیم تقسیم بندی کرد.

جالب است بدانید کانال فروش غیرمستقیم شکلات چای سبز شامل تجارت مدرن، فروشگاه ویژه، فروشگاه های اینترنتی، خرده فروشان آنلاین و موارد دیگر می باشد.

از لحاظ جغرافیایی  نیز بازار شکلات چای سبز را می توان به هفت منطقه تقسیم کرد که عبارت اند از آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، اروپا، آسیای جنوبی، آسیای شرقی، اقیانوسیه، شرق میانه و آفریقا.

اگرچه خاستگاه چای سبز کشور چین است اما چای سبز ایرانی نیز  جزو چای های مرغوب دنیا محسوب می شود؛ به طوری که به گفته کارشناسان و بر اساس تحقیقات آزمایشی که انجام شده برگ چایی که در ایران کشت می شود جزو با کیفیت ترین‌ها است

چشم انداز رقابتی بازار شکلات چای سبز
بر اساس این گزارش، چین یکی از تولید کنندگان و صادرکنندگان عمده شکلات چای سبز در جهان محسوب می شود و می توان اینگونه گفت که آسیای جنوبی و آسیای شرقی احتمالاً شاهد بیشترین رشد بازار شکلات چای سبز در طول دوره پیش بینی شده باشند. لازم به ذکر است که دسترسی آسان به چای سبز در این مناطق احتمالاً باعث رونق بازار جهانی خواهد شد. علاوه بر این، مناطق اروپا و آمریکای شمالی نیز به دلیل افزایش آگاهی در مورد سلامت و رفاه در بین مصرف کنندگان، احتمالاً شاهد رشد بالای بازار این محصول هستند و بازیگران اصلی در بازار شکلات چای سبز با از استراتژی های مختلف داخلی و خارجی برای افزایش نفوذ خود در بازار جهانی این محصول استفاده می کنند.

ایران چه سهمی می‌تواند در بازار جهانی شکلات چای سبز داشته باشد؟
به گزارش بازار، اگرچه خاستگاه چای سبز کشور چین است اما چای سبز ایرانی نیز  جزو چای های مرغوب دنیا محسوب می شود؛ به طوری که به گفته کارشناسان و بر اساس تحقیقات آزمایشی که انجام شده برگ چایی که در ایران کشت می شود جزو با کیفیت ترین‌ها است.

 این در حالی است که اگر به این محصول بهای بیشتری داده شود چه بسا  بتوانیم با دارا بودن گیاهان خوش بویی همچون گل محمدی و دیگر گیاهان معطر بومی در کشور، با افزودن این مواد معطر به جای مواد شیمیایی و افزاینده های غیر طبیعی، در بازار رو به رشد شکلات چای سبز جهان سهم داشته باشیم و با ارائه طعم‌ های جدید محصولات منحصربه فردی تولید و صادر کنیم که قابلیت رقابت بالایی داشته باشد.

کد خبر: ۳۰٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha