۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
اکتشافات معدنی ایمیدرو در استان فارس آغاز شد
استاندار فارس:

اکتشافات معدنی ایمیدرو در استان فارس آغاز شد

شیراز- استاندار فارس از انعقاد تفاهم‌نامه با ایمیدرو برای انجام اکتشافات در ۱۷ هزار کیلومتر مربع از پهنه‌های معدنی استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در جلسه بررسی توسعه معادن و صنایع معدنی فارس ضمن ابراز خرسندی از همدلی، هم‌نظری مسئولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در راستای توسعه همه جانبه فارس، به تفاهم با ایمیدرو برای انجام اکتشافات در ۱۷ هزار کیلومتر مربع  از پهنه های معدنی استان اشاره کرد و افزود: این موضوع در حال حاضر در دستور کار قرار گرفته است.

توسعه  معادن شرق و غرب و جنوب استان  از دیگر مواردی بود که به گفته استاندار فارس در دستور  همکاری ایمیدرو و مدیریت ارشد استان فارس قرار گرفته است.

استاندار فارس نخستین گام موثر در توسعه معدنی استان را تدوین نقشه راه دانست و با بیان اینکه تدوین آن هم اکنون در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد:  برای اجرایی شدن این سند و توسعه صنایع معدنی علاوه بر تامین منابع مالی انتخاب مشاور نیز از اهمیت برخوردار بود که کوشیده ایم  از ظرفیت دانشگاه شیراز و همچنین توان علمی و تجربی  مرکز زمین شناسی استان بهره ببریم.

وی بیان کرد: استفاده از این پتانسیل‌های های استان سبب می‌شود مطالعاتی عمقی و اثر بخش برای تدوین نقشه راه انجام شود و امور را به سمت توسعه هدایت کند.

استفاده بهینه از معادن خاک نسوز در شمال استان و راه اندازی صنایع پایین دستی این ماده معدنی از دیگر موضوعاتی بود که رحیمی به عنوان درخواست استان فارس از شرکت ایمیدرو مطرح کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه خاک نسوز در صنایعی همچون کاغذسازی، صنایع کائوچو، سرامیک، روغن چرب و لغزنده و مواردی از این قبیل کاربرد دارد، عنوان کرد: بی شک تکمیل این زنجیره در کنار معادن خاک نسوز با احداث  این واحدها و مجتمع های صنعتی محقق خواهد شد و علاوه بر اینکه نوید بخش آینده روشن شمال استان است، توسعه صنعتی کشور را نیز به دنبال دارد.

توجه به احداث واحدهای فراوری آهک در شهرستان‌های شیراز، نی‌ریز، آباده و فسا، جذب سرمایه گذار در حوزه صنایع معدنی، بازیابی مواد معدنی دریاچه‌ها با حفظ محیط زیست، ایجاد صنایع پایین دستی فولاد در کنار کارخانه های فولاد پاسارگاد و غدیر از مواردی بود که به اعتقاد استاندار فارس با همکاری شرکت ایمیدرو به ثروت آفرینی و ایجاد ارزش افزوده در خور توجهی منجر خواهد شد.

رحیمی همچنین با اشاره به اینکه نمایندگان استان فارس خواهان توسعه معدنی استان هستند به بیان انتظارات مجموعه مدیریتی از قانونگذاران پرداخت و گفت: تصویب قوانین مورد نیاز در امر صادرات معدنی در راستای تسهیل صادرات، تسهیل بر امر بازگشت ارز ناشی از صادرات معدنی و بهره گیری از این ارز در سرمایه گذاری های جدید این حوزه، تشویق به ثبات و کاهش هزینه‌های حمل و نقل به ویژه حمل و نقل دریایی که یکی از معضلات صادرکنندگان است، پالایش قوانین مزاحم و دست و پاگیر از جمله این انتظارات بود که استاندار فارس از نمایندگان خواست پیگیر تحقق آن‌ها باشند.

کد خبر: ۳۰٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha