۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱
رایزنی وزارت صمت با بانک مرکزی برای ترخیص کالاهای رسوبی در گمرک
قایم مقام وزیر صمت در پاسخ به بازار:

رایزنی وزارت صمت با بانک مرکزی برای ترخیص کالاهای رسوبی در گمرک

قائم مقام وزیر صمت گفت: مسئولیت تخصیص ارز برای ترخیص کالاهایی که در انبار گمرک رسوب کرده است به عهده بانک مرکزی است.

حسین مدرس خیابانی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی براینکه چرا اولویت تخصیص ارز برای کالاهای وارداتی اولویت دار از جمله نهاده های دام و طیور را به نحوی برنامه ریزی نمی کنند که ابتدا کالاهای رسوب کرده تخلیه شده و سپس ارز مورد نیاز برای ثبت سفارش های جدید تامین شود، اظهارکرد: بانک مرکزی متولی تخصیص ارز کالاهای وارداتی هم در مرحله ثبت سفارش و هم ترخیص از انبارهای گمرکی است.

وی افزود: تامین ارز برای کالاهای اولویت دار وارداتی در دستور کار است و در جلسات مکرری که با بانک مرکزی داشتیم این مساله را پیگیری کرده ایم.

قایم مقام وزی صمت در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار بازار مبنی براینکه چرا به واردکنندگان اجازه تغییر قیمت در فرم ثبت سفارش را هنگامی که نرخ محصولاتی که بورسی است افزایش پیدا می کند را نمی دهند، اظهار کرد: فرم ثبت سفارش کالا در کمیته ارزشگذاری که با حضور نماینده گمرک، وزارت صمت و بانک مرکزی برگزار می شود بررسی و قیمتهای اظهارشده ارزیابی و بررسی می شود.

بی توجهی تجار شناور  به منافع کشور

وی در جمع خبرنگاران درباره علت کوتاه بودن مدت ماندگاری ایران در بازارهای هدف خاطرنشان کرد: همین که ۳۲ میلیارد دلار کالا صادر کردیم نشان می دهد معیارهای استاندارد را رعایت کرده ایم و صرفا بحث فشردگی رقابت عامل کوتاه شدن حضور ایران در بازارهای هدف است.

مدرس خیابانی با اشاره به آسیب های تجار شناور به صادرات کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه این افراد برای کسب سود آنی و از سر بی توجهی به منافع ملی هر جا که احساس کنند منفعتی هست، حضور پیدا می کنند و همین امر موجب می شود که به بازارهای هدف صادراتی ایران آسیب وارد شود.

کد خبر: ۳٬۰۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha