۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
برگزیت قیمت مسکن انگلیس را در ۲۰۲۰ بالا برد!

برگزیت قیمت مسکن انگلیس را در ۲۰۲۰ بالا برد!

بر اساس گزارش وب سایت املاک بریتانیا، بازار مسکن در انگلیس طی یک ماه گذشته با رشد ۲.۳ درصدی سریعترین نرخ افزایشی را طی کرد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از گاردین، قیمت املاک در بازار انگلیس ۲.۳ درصد افزایش یافت و این مسئله بیشترین میزان افزایش از زمانی است که بزرگترین وب سایت املاک و مستغلات بریتانیا از سال ۲۰۰۲ منتشر کرده است.

 بر اساس گزارشات این وب سایت، نزدیک به ۶۵۰۰۰ ملک در طول یک ماه در سال ۲۰۰۲ به بازار انگلیس عرضه و میانگین قیمتها ۳۰۶,۸۱۰ پوند(۷۱.۳۱۳۵ دلار) در آن زمان گزارش شد.

اما هم اکنون نتیجه انتخابات پس از یک دوره بی ثباتی از زمان رای گیری برگزیت ،  پنجره ثبات را برای مهاجران احتمالی که از سه سال و نیم گذشته دچار تردید شده بودند، باز کرده و این مسئله باعث شده که برخی حرکتها و جنبش ها خاموش شوند.

همچنین اگرچه ممکن است پیچ و خم های بیشتری در مسیر خروج از اتحادیه اروپا برای انگلیس بوجود آید ولی اکنون فرصتی برای فروشندگان پیش آمده که بتوانند املاک خود را تحت تأثیر مهلت اجرای برگزیت با قیمتهای بالا بفروشند.

 در پی انتخابات فوری انگلیس، بین ۱۳ دسامبرتا ۱۵ ژانویه، تعداد فروش های توافق شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷.۵ درصد افزایش یافته است.

 گزارشها نشان می دهد که میانگین قیمت املاک با دو اتاق خواب یا کمتر، در حال حاضر  ۱۹۳، ۱۰۳ پوند (۲۵۱,۳۳۰.۵۲ دلار) است.

شایان ذکر است که هزینه های بالای اجاره مسکن به طور کلی باعث کاهش تقاضا می شود ولی با توجه به اینکه نرخ سالانه افزایش قیمت ۱.۶ کمتر از نرخ رشد درآمدهای متوسط است اوضاع خریدارانی که برای اولین بار قصد خرید مسکن دارند کمی بهبود یافته است. 

گفتنی است که ۲۱ روز دیگر بریتانیا، اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد و"دوره گذار" آغاز خواهد شد؛ دوره ای که طی آن بریتانیا و اتحادیه اروپا باید به توافقاتی برای غلبه بر چالش های اقتصادی پیش رو دست یابند. مذاکرات سخت و نفس گیری پیش رو است که حاصل آن، آینده بریتانیا و حتی اتحادیه اروپا را رقم خواهد زد.

کد خبر: ۳٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha