۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
تجار شناور بلای جان بازارهای صادراتی ایران شدند
قائم مقام وزیر صمت:

تجار شناور بلای جان بازارهای صادراتی ایران شدند

قائم مقام وزیر صمت با گلایه از حضور تجار شناور در عرصه صادرات گفت: انجام فعالیت صادراتی بر مبنای سود آنی و بی توجهی به کیفیت و استاندارد کالاهای صادراتی موجب شده تا عمر حضور ما در بازارهای صادراتی به حداقل برسد.

به گزارش بازار، حسین مدرس خیابانی در جلسه ای که با حضور صادرکنندگان با محوریت ضرورت درج یا عدم درج علامت استاندارد روی کالاهای صادراتی تصریح کرد: تصاحب بازارهای صادراتی امری سخت و طاقت فرساست اما بی توجهی به کیفیت اقلام صادراتی موجب شده تا نهایت حضور ایران در بازارهای هدف ۳.۵ سال باشد و این در حالیست. ه عمر حضور سایر کشورها در بازارهای هدف بیش از ۵ سال باشد.

قائم مقام وزیر صمت با گلایه نسبت به از دست رفتن بازارهای صادراتی ایران در کشورهای عضو سی آی اس تاکید کرد: برای تسهیل صادرات لازم است پلت فرم استاندارد محصولات صادراتی تغییر پیدا کند.

وی یادآورشد:در بحث درج علامت استاندارد بر روی کالاهای صادراتی نباید دچار افراط و تفریط شویم زیرا این امر به زیان صادرکنندگان تمام می شود. مدرس خیابانی در ادامه به اهمیت حضور تشکل ها در عرصه اقتصادی اشاره کرد و گفت:تشکل ها بازوی اجرایی وزارت صمت هستند.

این مقام مسوول یاداورشد:متاسفانه در حال حاضر به نظرات تشکل ها و انجمن ها به اندازه یک آزمایشگاه ساده توجه نمی شود که این امر جزو نقطه ضعفهای ما محسوب می شود.

کد خبر: ۳٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha