۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
۱۰۰۰ مسکن مهر فاقد متقاضی/ ۱۰ هزار کرمانی برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان:

۱۰۰۰ مسکن مهر فاقد متقاضی/ ۱۰ هزار کرمانی برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند

کرمان - سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه از هفت هزار واحد مسکن مهر شمال استان باقی مانده است، گفت: از این آمار یک هزار واحد مسکن مهر در شمال استان فاقد متقاضی است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی حاجی‌ زاده پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای مسکن استان کرمان بیان داشت: بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در شمال استان به صورت رسمی افتتاح و تحویل متقاضیان شده است.

وی افزود: تعداد زیادی مسکن مهر از سال‌های گذشته تاکنون مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند که  هزار و ۱۰ واحد در آخرین سفر ریاست جمهوری بهره‌برداری شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: هفت هزار واحد مسکن مهر شمال استان باقی مانده که از این آمار تعدادی دارای پرونده قضایی هستند که مشغول رسیدگی به آنها هستیم.

حاجی‌زاده تصریح کرد: از آمار بالا تعداد یک هزار واحد مسکن مهر در شمال استان فاقد متقاضی هستند و با توجه به شیوه‌نامه ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی به تمامی استان‌ها در حال تعیین تکلیف هستند همچنین فرآیند واگذاری شش پروژه در دست اقدام است.

وی یادآور شد: به غیر از واحدهایی که مشکلات قضایی دارند و آنهایی که فاقد متقاضی هستند تعدادی پروژه مسکن مهر در ابتدای سال ۹۶ بر اساس ابلاغ وزیر راه و شهرسازی از برنامه افتتاح خارج شدند که این پروژه‌ها به صورت‌های دیگر در حال پیگیری هستند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان اظهار داشت: هزار و ۹۰۰ واحد مسکن مهر باقی مانده که تا پایان سال تعیین تکلیف خواهند شد.

وی گفت: در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر شمال استان کرمان که قریب به ۳۰ پروژه آن در قالب تفاهم نامه سه جانبه بوده است داریم که پنج پروژه فاقد متقاضی و پنج پروژه دیگر نیز در مرحله اجرا و خاتمه کار دچار مشکل شده و غیرفعال هستند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: در سال های اخیر شاهد افزایش قیمت‌ها و در نهایت رکود پروژه‌ها بودیم و با توجه به افزایش نرخ پروژه ها امکان انجام پروژه ها وجود ندارد همچنین به دلیل پیشرفت‌های متفاوت پروژه‌ها امکان دریافت مناسب مابه التفاوت وجود ندارد.

حاجی‌زاده بیان داشت: با توجه به تبصره ۸ قانون بودجه که هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بخش‌های مختلف مسکن مهر در نظر گرفته و همچنین در ماده چهار این آیین نامه اجازه داده شده از محل فروش عرصه مسکن مهر استان منابع را به سمت تکمیل واحدها جلو ببریم لذا در حال پیگیری موضوع هستیم.

وی ادامه داد: کرمان به عنوان پایلوت طرح اقدام ملی مسکن معرفی شده و اقدامات اولیه را از مهر امسال آغاز کردیم که تاکنون ۱۰ هزار متقاضی ثبت نام کرده‌اند و در مرحله پالایش هستیم.

حاجی‌زاده یادآور شد: در طرح اقدام ملی در راستای ساخت مسکن مهر ۱۷ قطعه زمین برای ۱۷ پروژه مشارکتی فراهم کردیم که در راستای آن چهار پروژه در حال عقد قرار داد هستیم.

کد خبر: ۳٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha