۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
پیشرفت ۴۲ درصدی پروژه فیبر نوری روستایی خراسان شمالی
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی خبر داد

پیشرفت ۴۲ درصدی پروژه فیبر نوری روستایی خراسان شمالی

بجنورد- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی از پیشرفت ۴۲ درصدی پروژه طرح توسعه ارتباطات روستایی (تار) در سطح این استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی، سید علی مرتضوی گفت: پروژه فیبر نوری روستایی(تار) باهدف ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی روستایی و تأمین پهنای باند اپراتورهای موجود در مناطق کمتر توسعه‌یافته، مناطق مرزی و روستایی جهت ارائه سرویس باند پهن و اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات به طول ۳۸۱ کیلومتر در شهرستان‌های اسفراین، جاجرم، فاروج، مانه و سملقان، شیروان، بجنورد و رازوجرگلان در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: در راستای هماهنگی انجام‌شده با پیمانکار، عملیات آزمایش و تحویل ۱۵ سایت و دفتر مخابراتی روستایی با حضور نمایندگان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، شرکت ارتباطات زیرساخت، مخابرات منطقه و نمایندگان اپراتورها به اتمام رسیده و امکان ارائه ترافیک باند پهن بر روی فیبر نوری میسر شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی همچنین از آغاز آزمایش و تحویل تعداد ۱۲ سایت و مرکز مخابراتی در مسیر خوشین تا سنخواست خبر داد و گفت با تکمیل این مسیر و آزمایش و تحویل همه سایتها و مراکز مخابراتی آن تعداد ۲۸ روستا از خدمات پهن باند فیبر نوری بهره مند خواهند شد.

کد خبر: ۳۰٬۰۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha