۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
رونمایی از کارخانه هوشمند تولید هواپیماهای نظامی در انگلیس
با همکاری بیش از ۴۰ شرکت و موسسه دانشگاهی محقق شد

رونمایی از کارخانه هوشمند تولید هواپیماهای نظامی در انگلیس

از آنجا که شاهد رشد و توسعه فناوری های پیشرفته در صنایع مختلف هستیم، سازندگان صنعت هوانوردی هم درصدد هستند تا در راستای کاهش هزینه ها و افزایش بهره وی هرچه بیشتر از این فناوری ها بهره ببرند.

 بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «ایرو اسپیس منیوفکچرینگ» نوشت: شرکت سازنده تجهیزات دفاعی انگلیس BAE، از اولین کارخانه اش، از نوع انقلاب صنعتی  چهارم ( Industry ۴.۰ ) و همراه با فناوری های دیجیتالی رونمایی کرده است. تا  بتواند سیستم هوایی جنگی نسل بعدی انگلیس، همراه با سیستم تحت نام Tempest،  توسعه دهد.

تأسیسات جدید در سایت BAE Systems در وارتون، لنکستر، حاصل سرمایه گذاری چند میلیون پوندی با همکاری بیش از ۴۰ شرکت صاحب نام و به همراه موسسات دانشگاهی ساخته شده است. این شرکت با بهره گیری از بهترین نوآوری در انگلستان، یک کارخانه هوشمند و به صورت دیجیتالی را برای تولید هواپیماهای نظامی آینده ایجاد کرده است.

این کارخانه با استفاده از فناوری های پیشرفته تولید، فرآیندهای مهندسی را متحول می کند. به طوری که ربات های خودکار و همچنین واقعیت مجازی و افزوده باعث افزایش سرعت، دقت و راندمان و همچنین کاهش هزینه های مربوط به ساخت سازه های پیچیده هواپیماهای نظامی می شود.

این کارخانه همچنین روش جدیدی را در مورد نحوه ارتباط انسانها و ماشینها با هم نشان می دهد. در حالی که بهره بردن فناوری  و همکاری  بین انسان و روباتها نیاز به ابزارهای سنگین، ثابت را برطرف می کنند و می توانند به سرعت از ساخت یک محصول یا پلتفرم  دیگر به محصول دیگر سوئیچ کند. ماشین های هوشمند و فناوری رباتیک اصلاح شده اند تا در ساخت  دقیق هواپیماهای نظامی کار کنند، که در بعضی موارد  اندازه آنها کمتر از یک سوم عرض موی  انسان است.  همچنین مدیران  با استفاده از چنین فناوری با بهره گیری از اپراتورها می توانند به به صورت  استراتژیک تر از یک دفتر کاملاً دیجیتالی و مجازی بر کل فرایند کار  نظارت داشته باشند.

فناوری جدید برنامه  Tempest به رهبری انگلیس برای برآورده کردن جاه طلبی انگلیس برای ماندن در صدر بخش توسعه  هواپیماهای نظامی همراه با روش مقرون به صرفه تر و در نصف از زمان برنامه های قبلی قابل اجراست.

دیو هولمز، مدیر تولید BAE Systems Air گفت: ما با بهترین صنعت و دانشگاه بریتانیا همکاری کرده ایم تا بتوانیم تأسیساتی مهم برای تلفیق فناوری های فعلی و نوظهور ایجاد کنیم و اطمینان حاصل کنیم انگلیس همچنان در صدر توسعه فناوری های هوایی جنگی قرار دارد.

وی افزود: با پیشبرد توانایی های تولیدی ما، هنگامی که برای چهارمین انقلاب صنعتی آماده می شویم، مهارت های حیاتی را حفظ و توسعه خواهیم داد و اطمینان خواهیم داد که می توانیم همچنان توانایی نظامی را برای رفع تهدیدات آینده، ضمن بهبود بهره وری فراهم کنیم.

گفتنی است فناوری های داخل کارخانه در حال حاضر مزایایی را ارائه می دهند. ایستگاه کاری هوشمند، که با همکاری مرکز تحقیقات تولید پیشرفته دانشگاه شفیلد (AMRC) و سیستم های کنترل شرکت Fairfield ساخته شده، که در خط تولید جنگنده  های دوقلو و چند منظوره در حال استفاده است.  به طوریکه از سیستمی استفاده می کند که به طور خودکار دستورالعمل های متناسب را با استفاده از فناوری های دقیق ارائه می دهد. علاوه بر این، در ساخت قطعات و مونتاژهای هواپیما دوقلو و چند منظوره از تکنولوژی ساخت افزایشی(ساخت افزایشی  به مجموعه فرایندهایی که برای تبدیل یک مدل جامد طراحی شده توسط کامپیوتر به یک قطعه‌ی فیزیکی طی فرایندی سریع و آسان استفاده می شود) بهره گرفته می شود.

کد خبر: ۲۹٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha