۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
صادرات ۷۵۷ میلیون دلاری از گمرکات و بازارچه‌های مرزی سیستان وبلوچستان
سرپرست صمت سیستان و بلوچستان خبر داد:

صادرات ۷۵۷ میلیون دلاری از گمرکات و بازارچه‌های مرزی سیستان وبلوچستان

زاهدان - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان از صادرات بالغ بر ۷۵۷ میلیون دلاری از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان، طی ۹ ماهه گذشته از سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت سیستان و بلوچستان، محمود رضا رحمتیان اظهار داشت: مجموع صادرات صورت گرفته از گمرگات و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان (بدون احتساب منطقه آزاد چابهار) طی مدت زمان ۹ ماهه امسال به وزن ۹۹۷ هزار و ۳۷۱ تن و ارزش بیش از ۷۵۷ میلیون دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۳۱ درصد افزایش داشته است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: میزان صادرات از گمرکات استان طی این مدت برابر با ۱۸۶ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۷۷۲ دلار و میزان صادرات از بازارچه‌های مرزی نیز طی این بازه‌ زمانی برابر با ۵۷۰ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۲۶۷ دلار است.

رحمتیان افزود: مصالح ساختمانی (سیمان)، میوه، نخود خام، گاز، گوگرد، خرما و صیفی جات، پودر لباسشویی، قیر، محصولات سرامیکی، کیسه پلاستیکی، عمده اقلامی هستند که طی مدت ۹ ماهه سال جاری به کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکیه، کویت، امارات و سایر کشورها، صادر شده است.

وی گفت: بر اساس هدف گذاری سال ۹۸ میزان هدف صادرات استان به ارزش ۸۰۳ میلیون دلار تعیین شده که با توجه به اقدامات اجرایی صورت گرفته طی ۹ ماهه سال ۹۸ صادرات استان به ارزش ۷۷۲ میلیون دلار انجام گرفته که در این مدت حدود ۹۶ درصد از کل برنامه هدف سالیانه صادرات تحقق یافته است و چهار درصد نیز از برنامه باقی مانده است.

کد خبر: ۲٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha