۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
ارسال مستندات قیمتی به شورای رقابت هر ۳ ماه یکبار
تعهدات ۱۳ خودرو به روز شد

ارسال مستندات قیمتی به شورای رقابت هر ۳ ماه یکبار

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با بیان اینکه تا به امروز تعهدات ۱۳ خودرو به روز شده و باقی تعهدات نیز تا پایان شهریورماه به روز خواهد شد، گفت: مستندات افزایش قیمت خودرو به شورای رقابت ارسال شده است.

به گزارش بازار، بابک رحمانی معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو در نشست خبری گفت: تعهدات معوق در خودروهای مونتاژی از جمله تندر، سوزوکی و دانگ فنگ که تولید آنها با تحریمها متوقف شده، تعیین تکلیف شده و در حال رایزنی باقی تعهدات هستیم که به زودی نهایی خواهد شد.

او با اشاره به تولید ۱۴۲ هزار دستگاه خودرو تا به امروز گفت: این میزان تولید نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۳۱ درصدی داشته است. در همین حال تا به امروز ۹۵ هزار دستگاه خودرو تحویل داده شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است.

کاهش تعهدات معوق به ۵۰ هزا دستگاه
به گفته این مقام مسئول در صنعت خودروسازی، از شهریور سال گذشته از ۲۰۰ هزار تعهد معوق به ۵۰ هزار دستگاه در حال حاضر رسیده‌ایم که بهبود ۷۰ درصدی داشته است.

رحمانی با تاکید بر ایجاد تعهد با زمان تحویل به موقع تصریح کرد: به دنبال افزایش و ارتقای خدمات فرایند فروش با هدف ارتقای سطح مکانیزاسیون هستیم که بر این اساس ۶۰ درصد تعهدات فروس فوقالعاده تحویل شده و تا پایان تیرماه یعنی دو ماه زودتر از موعد مقرر، تمام این تعهدات انجام خواهد شد.

او همچنین  در خصوص وضعیت تولید پژو GLX نیز اظهار کرد: این خودرو به عنوان یک محصول قدیمی از چرخه تولید خارج و تعهدات آن نیز همزمان با توقف تولید به طور کامل انجام شده است.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو مدیریت ایجاد تعهدات با هدف جلوگیری از ایجاد تعهدات معوق و افزایش سطح مکانیزه بودن فرآیندهای فروش را از جمله دستاوردهای حوزه بازاریابی و فروش عنوان کرد و گفت: تکلیف واگذاری برخی از خودروهایی که دیگر امکان تولید ندارند از جمله سوزوکی، دانگ فنگ و تندر را با رضایت کامل خریداران، درحال به سرانجام رساندن هستیم. تعهدات پژو ۲۰۰۸ را نیز با تدابیری که در زنجیره تامین اندیشیده شد، توانستیم به صورت کامل اجرا کنیم.

پیش فروش ها چقدر در تنظیم بازار موثر بوده‌اند
رحمانی در پاسخ به سوالی درباره میزان اثربخشی روش های پیش فروش، فیلترهای تعیین شده و قرعه کشی در شناسایی مشتریان واقعی گفت: ما به عنوان خودروساز خود را موظف می‌دانیم تا پاسخ‌گوی نیازهای مشتریان و بازار خودرو باشیم، در ماه های اخیر با افزایش تقاضا، فیلترهایی برای شناسایی مشتریان واقعی تعیین شد، ‌ اما با توجه به بالا بودن تقاضا نسبت به عرضه ناچار به استفاده از روش‌هایی مانند قرعه کشی شدیم.

معاون بازاریابی و فروش تصریح کرد:‌ قرعه کشی سبب شد تا خودرو به بهترین شکل ممکن میان افرادی که مشتریان واقعی هستند، توزیع شود. واقعی کردن تقاضا و عدالت در توزیع مهم است که ایران خودرو کوشید تا با حذف واسطه گری و جلوگیری از سودجویی، ‌ محدودیت های طرح های فروش و قرعه کشی در این مسیر گام بردارد.

تعیین قیمت رقابتی برای  k۱۳۲ در بازار
رحمانی درباره عرضه محصول جدید K۱۳۲ نیز تصریح کرد: از این نظر برنامه فروش را مراقبت کرده ایم تا خودرو در زمان اعلام شده وارد بازار شود. محصول پروژه K۱۳۲، محصول استراتژیک و متفاوت از سایر محصولات ایران خودرو است و عرضه آن در آینده افزایش خواهد یافت و با قیمت رقابتی سهم مناسبی از بازار را کسب خواهد کرد.

او  در ادامه، از ارسال مستندات بهای تمام شده خودرو برای به روز رسانی قیمت خودروها در سه ماهه دوم امسال خبر داد و گفت: به محض اعلام قیمت ها که به زودی مورد بازنگری قرار خواهد گرفت، تعهدات اجرا خواهند شد.

کد خبر: ۲۹٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha