۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
قیمت محصول «K۱۳۲» رقابتی است
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو:

قیمت محصول «K۱۳۲» رقابتی است

ناقدی، قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو، درباره پروژه K۱۳۲ گفت: سطح تکنولوژی به کار گرفته شده در این خودرو به روز بوده و از قوای محرکه، ظاهر و استایل مناسبی برخوردار است. این خودرو در بخش بندی بازار، مشتریان خاص خود را داشته و ثبت نام بیش از ۶۰ هزار نفر در فروش مشارکت در تولید، نشان دهنده اقبال بازار به این خودرو است.

به گزارش بازار به نقل از ایران خودرو، محسن ناقدی در نخستین نشست هم اندیشی تیم بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات ساپکو تصریح کرد: از آبان ماه سال گذشته تعهدات ایجاد شده در فروش های فوری را به روز کرده ایم و هیچ معوقی در این بخش نداریم. تعهدات معوق در سایر برنامه های فروش نیز از ابتدای امسال تا روز ۱۸ تیرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد کاهش داشته و از عدد۲۰۰ هزار دستگاه به حدود ۵۰ هزار دستگاه رسیده است.  

وی ضمن استقبال از توسعه تعاملات با رسانه ها، بر تعریف فعالیت ها در ایران خودرو در مسیر خلق ارزش افزوده برای مشتریان تاکید و خاطرنشان کرد: در حال حاضر موضوعات مبتلابه و جاری حوزه فروش و بازاریابی با سرعت بالا درحال حل و فصل است و امیدواریم به زودی به سامان‌دهی کامل بینجامد.

ناقدی از راه اندازی باشگاه مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو خبر داد و گفت: علاوه بر آن، به دنبال ایجاد میز کار مشتری هستیم تا امکان اتصال هر یک از مشتریان از درگاه مشخصی به بخش های مختلف ایران خودرو از جمله فروش‌، امدادخودرو و مدیریت ارتباط با مشتری به صورت آفلاین و یا آنلاین فراهم شود. در حوزه ارایه غیرحضوری خدمات فروش و پس از فروش اقدامات موثری آغاز شده که امیدواریم نتایج مناسبی کسب کنیم.  

وی موفقیت در هر بخشی را حاصل کار تیمی و جمعی دانست و ضمن دعوت از رسانه ها برای کمک به توسعه صنعت خودرو تصریح کرد: باید بتوانیم اطلاعات صحیح و کامل را از طریق رسانه ها به جامعه منتقل کنیم و رسانه ها نیز به عنوان چشمان تیزبین جامعه در شناسایی نقاط بهبود، به کمک صنعت خودروی کشور بیایند.  

وی در ادامه از سرعت بالای کاهش تعهدات معوق خبر داد و گفت: افزایش تولید امسال در مقایسه با سال گذشته سبب کاهش تعهدات معوق شد. از سوی دیگر با مدیریت مناسب صورت گرفته در نیمه دوم سال گذشته تعهدی برای چهار ماهه نخست امسال ایجاد نکردیم تا بتوانیم تولید را به اجرای تعهدات معوق اختصاص دهیم.

ناقدی در پاسخ به سوالی درباره قیمت محصول پروژه K۱۳۲ گفت: سطح تکنولوژی به کار گرفته شده در این خودرو به روز بوده و از قوای محرکه، ظاهر و استایل مناسبی برخوردار است. این خودرو در بخش بندی بازار، ‌ مشتریان خاص خود را داشته و ثبت نام بیش از ۶۰ هزار نفر در فروش مشارکت در تولید، نشان دهنده اقبال بازار به این خودرو است.

وی تصریح کرد:‌ مبلغ تعیین شده در طرح مشارکت در تولید این محصول، به صورت علی الحساب تعیین شده و قیمت نهایی آن پس از ارایه مستندات از سوی ایران خودرو، توسط مراجع ذیصلاح در قیمت گذاری تعیین خواهد شد. ایران خودرو براساس قیمت مصوب نهادهای مرتبط محصول را به فروش خواهد رساند.

ناقدی افزود:‌ این خودرو در مقایسه با خودروهای هم کلاس و مشابه، با توجه به سطح بالای تکنولوژی، با سطح قیمتی مناسب و عادلانه ای به مشتریان عرضه خواهد شد.

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این نشست از تولید ۱۴۲ هزار دستگاه انواع خودروی سواری و وانت از ابتدای امسال تا روز ۲۱ تیرماه خبر داد و گفت:‌ در مقایسه با همین مدت در سال گذشته رشد ۳۱ درصدی را تجربه کرده ایم.

بابک رحمانی تصریح کرد:‌ از ابتدای سال تا صبح امروز ۲۱ تیرماه نیز ۹۵ هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان داده ایم که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد رشد را نشان می دهد.
وی با تشریح دستاوردهای حوزه بازاریابی و فروش گفت: شرایط کرونا سبب ایجاد زمینه توسعه دولت الکترونیک در فعالیت های حوزه بازاریابی و فروش ایران خودرو و ارایه خدمات غیرحضوری و غیرمتمرکز شد، در همین راستا ۴۵ خدمت تعریف شد که به صورت غیرحضوری درحال ارایه است.

وی مدیریت ایجاد تعهدات با هدف جلوگیری از ایجاد تعهدات معوق و افزایش سطح مکانیزه بودن فرآیندهای فروش را از جمله دستاوردهای حوزه بازاریابی و فروش عنوان کرد و گفت: تکلیف واگذاری برخی از خودروهایی که دیگر امکان تولید ندارند از جمله سوزوکی، دانگ فنگ و تندر را با رضایت کامل خریداران، درحال به سرانجام رساندن هستیم. تعهدات پژو ۲۰۰۸ را نیز با تدابیری که در زنجیره تامین اندیشیده شد، توانستیم به صورت کامل اجرا کنیم.

رحمانی ضمن تاکید بر تحویل خودروها براساس صف مشتریان بدون تقدم و تاخر، گفت: تاکنون توانسته ایم تعهدات ۱۳ محصول را به روز کنیم.

وی ضمن تشریح بهبودهای صورت گرفته در حوزه لجستیک خودرو، توسعه فعالیت های حوزه شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو را نیز از جمله فعالیت های انجام شده دانست و گفت:‌ خدمات پاسخ گویی را از طریق مرکز تماس ایران خودرو توسعه داده ایم و پروژه هایی را برای ارتقای خدمات فروش در نمایندگی ها به اجرا گذاشته ایم.

رحمانی در پاسخ به سوالی درباره تعداد خودروهای دارای کسری و نوع قطعات کسری گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده، تامین برخی از قطعات با تاخیر مواجه شد و برخی از خودروها با کسری قطعه از خط تولید خارج می شوند. خوش بختانه با ترخیص قطعات که عمدتا قطعات های تک هستند، ‌ ماندگاری خودروها محدود و کوتاه است و در کم ترین زمان ممکن به دست مصرف کنندگان می رسد.
 

کد خبر: ۲۹٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha