۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
خرید تضمینی گندم در کردستان ۹ درصد افزایش یافت
نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان:

خرید تضمینی گندم در کردستان ۹ درصد افزایش یافت

کردستان- صالحی، نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: خرید تضمینی گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم از اول تیرماه امسال در برخی از شهرستان‌های کردستان آغاز شده است، اظهار داشت: در هفته جاری خرید مازاد برنیاز گندم از گندمکاران در دیگر شهرستان‌های استان هم آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای شروع خرید گندم تا پایان وقت کاری مراکز خرید در روز جمعه بیستم تیرماه سال جاری ۷۲ هزار و ۹۱۳ تن از کشاورزان استان کردستان خریداری شد.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با بیان اینکه نرخ پایه خرید تضمینی گندم با افت چهار درصد مفید و یک درصد غیر مفید، هر کیلوگرم دو هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است، افزود: ارزش این میزان گندم خریداری شده در استان حدود۲۰۰ میلیارد تومان است.

صالحی با اشاره به اینکه بیشترین گندم خریداری شده در استان به ترتیب مربوط به شهرستان‌های بیجار، سقز و کامیاران است، گفت: تاکنون یک مرحله بهای خرید گندم به مبلغ حدود ۳۰ میلیارد تومان به حساب گندمکاران استان واریز شده است.

وی برتسریع ارسال چک لیست خرید گندم در مراکز خرید استان کردستان به بانک کشاورزی تاکید کرد و اظهار داشت: از ۹۰ مرکز خرید گندم در استان تاکنون ۳۰ مرکز فعال شده و در هفته جاری مابقی هم مراکز هم فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

کد خبر: ۲۹٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha