۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳
دستگاه دیپلماسی درصدد توسعه تعاملات اقتصادی با دنیا باشد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دستگاه دیپلماسی درصدد توسعه تعاملات اقتصادی با دنیا باشد

حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعتقاد دارد همه نگاه وزارت خارجه کشورمان به توافقنامه برجام معطوف بوده و این مهم موجب شده از مولفه اقتصاد در روابط خارجی غافل شویم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس، در خصوص اهمیت توسعه دیپلماسی اقتصادی از سوی کشورمان، گفت: متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم در حوزه تعاملات اقتصادی با دیگر کشورها از ظرفیت های دستگاه دیپلماسی کشورمان بهره مناسبی ببریم.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عبارتی همه نگاه وزارت خارجه کشورمان به توافقنامه برجام معطوف بوده و این مهم موجب شده از مولفه اقتصاد در روابط خارجی غافل شویم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های اقتصادی زیادی در کشورمان وجود دارد که برای صادرات آنها نیاز به بستر سازی است، ادامه داد: به عبارتی وزارت امور خارجه با بهره گیری از رایزن های اقتصادی می توانست اقدام به بازاریابی و تسهیل صادرات محصولات و تولیدات ایرانی به بازارهای جهانی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بنابراین باید تلاش جدی برای توسعه روابط با کشورهای همسایه صورت بگیرد زیرا کشورهای اطرافمان بازارهای هدف خوبی برای کالاهای ایرانی هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این بین باید یادآور شد اگر دستگاه دیپلماسی کشورمان با مولفه دیپلماسی اقتصادی اهمیت بدهد، زمینه ورود سرمایه گذار نیز فراهم خواهد شد که این مهم سبب اشتغالزایی می شود.

کد خبر: ۲۸٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha