۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
۴ شهرستان در زنجان ظرفیت اجرای طرح جنگل‌کاری اقتصادی را دارند
مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان:

۴ شهرستان در زنجان ظرفیت اجرای طرح جنگل‌کاری اقتصادی را دارند

زنجان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان گفت: برای اجرای طرح جنگل‌کاری اقتصادی علاوه بر شهرستان طارم می‌توان از ظرفیت شهرستان‌های ماهنشان، سلطانیه و خرم‌دره نیز استفاده کرد.

به گزارش بازار به نقل از منابع طبیعی زنجان، خلیل آقاجانلو، با اشاره به اینکه امسال با عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است، گفت: اجرای طرح ۹ در ۹۹ که امسال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تدوین و به استان‌ها ابلاغ کرده گامی موثر در رسیدن به این امر مهم است.

وی با بیان اینکه در این طرح ۹ محور کاری تدوین شده که استان‌ها اقدامات خود را بر اساس این محورها پایه‌ریزی می‌کنند، اظهار کرد: توسعه دولت الکترونیک، توسعه زراعت چوب و ساماندهی بهره‌برداری محصولات فرعی جنگلی و مرتعی، مدیریت و بهره‌برداری از مراتع، ارتقا پوشش حفاظتی، توسعه و تقویت صندوق‌های منابع طبیعی، ذخیره گاه‌های جنگلی، تعیین و تکلیف مدیریت پارک‌های جنگلی، کاداستر اراضی ملی و اخذ حقوق دولتی و منابع اعتباری جزو این ۹ محور به شمار می‌روند.

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اظهار کرد: برای اجرای طرح جنگل‌کاری اقتصادی علاوه بر شهرستان طارم می‌توان از ظرفیت شهرستان‌های ماهنشان، سلطانیه و خرم‌دره نیز استفاده کرد.

آقاجانلو تاکید کرد: شناسایی پساب‌های شهرستان‌ها برای اجرای طرح زارعت چوب مهم‌ترین کاری است که روسای ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها باید به آن متمرکز شوند چرا که استفاده از پساب برای کشاورزی توصیه نشده این در حالی است که بهره‌مندی از پتانسیل پساب به منظور زراعت چوب می‌تواند موثر باشد.

وی گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، آمادگی و همکاری خود را برای استفاده از این ظرفیت اعلام می‌کند.

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، به حوزه آبخیزداری نیز اشاره کرد و گفت: با تصویب اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی برای عملیاتی کردن طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری باید فرصت را غنیمت شمرده و روند اجرای این پروژه‌ها را هر چه زودتر کلید زد.

کد خبر: ۲۸٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha