۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۸
یک میلیارد دلار سرمایه گذاری در فشارافزایی پارس جنوبی، ۴۵ میلیارد دلار درآمدزایی دارد
مهندس جعفری در گفت‌وگو با بازار؛

یک میلیارد دلار سرمایه گذاری در فشارافزایی پارس جنوبی، ۴۵ میلیارد دلار درآمدزایی دارد

بوشهر- جعفری معاون طرح های توسعه ای مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: هر یک میلیارد دلار سرمایه گذاری در طرح های فشارافزایی پارس جنوبی، ۴۵ میلیارد دلار درآمدزایی دارد.

سید محی الدین جعفری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: طرح فشارافزایی سکوهای پارس جنوبی از طرح های مهم و ارزشمند صنعت نفت به شمار می رود که اواخر اسفند ماه ۱۴۰۲ شاهد انعقاد قرارداد مقدماتی اجرای این پروژه بودیم.

وی افزود: اجرای این پروژه گامی در نگهداشت تولید و تثبیت گاز در میدان گازی پارس جنوبی است و امیدوارم در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده، این طرح و سایر طرح هایی که موجب رشد تولید می شوند، با کیفیت مطلوبی اجرا شوند.

معاون مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خاطر نشان کرد: بدون تردید، اجرای طرح فشارافزایی سکوهای پارس جنوبی از استراتژیک ترین طرح های یک دهه آینده صنعت نفت است و بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار برای این پروژه سرمایه گذاری می شود.

جعفری با بیان اینکه تکمیل این طرح حدود ۹۰۰ میلیارد دلار ارزش اقتصادی برای کشور در بر دارد گفت: در واقع به ازای هر یک میلیارد دلار، سرمایه گذاری در این پروژه، ۴۵ میلیارد دلار درآمد نصیب کشور می‌شود.

وی اضافه کرد: در اجرای طرح فشارافزایی، ۲۸ سکو مجموعا با وزن ۲۸۰ هزار تن احداث می شود که نشان دهنده عظمت و اهمیت این طرح عظیم است.

معاون طرح های توسعه ای شرکت نفت و گاز پارس ابراز داشت: طبق قراردادی که اسفند ماه سال گذشته منعقد شد، ۴ شرکت بزرگ شامل پتروپارس، اویک، قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص)و شرکت مپنا، مجریان این طرح عظیم هستند.

کد خبر: ۲۸۷٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha