۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
صادرات ۲۵۰ میلیون دلار کالا از قم/ ساخت اتوبوس فرودگاهی در شهرک شکوهیه
رئیس سازمان صمت قم خبر داد؛

صادرات ۲۵۰ میلیون دلار کالا از قم/ ساخت اتوبوس فرودگاهی در شهرک شکوهیه

قم - سیجانی، رئیس سازمان صمت استان قم با بیان اینکه در سه ماه اول امسال ۳۱ میلیون دلار صادرات انجام شد، از پیش بینی ۲۵۰ میلیون دلاری صادرات از استان قم به کشورهای همسایه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صمت قم، محمود سیجانی با ذکر این مطلب که سال گذشته هدف سازمان احیای واحدهای راکد بود و امسال نیز چنین طرحی را در مسیر رفع موانع تولید در دست اقدام داریم، گفت: ۲۲۵ واحد در قم وجود دارد و باید طبق مصوبات، برای احیای ده درصد آن اقدامات لازم را اتخاذ کنیم، در این ‌باره با ارزیابی دقیق، امسال ۲۵ واحد راکد دوباره احیا می‌شود.

وی ابراز کرد: در سال جاری برگزاری دومین نمایشگاه ساخت داخل را در دست اقدام داریم، این نمایشگاه در سال گذشته با تلاش دستگاه‌های دولتی و واحدهای تولیدی و بخش خصوصی برگزار و با استقبال زیادی مواجه شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان اینکه طی امسال با توجه به زیرساخت‌های فراهم ‌شده، ۱۵ محصول وارداتی به ارزش ۶۷ میلیون دلار در قم داخلی سازی می‌شود، گفت: در بازدید سرپرست وزارتخانه برخی از قطعات شرکت‌های بزرگ در سال گذشته داخلی سازی شده است و امسال دو کالای مهم در رابطه با قطعات هواپیمایی در شهرک صنعتی شکوهیه و ساخت اتوبوس فرودگاهی نیز در دست اقدام است.

وی بیان کرد: همچنین امسال صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری به وزن ۳۵۰ هزار تن به ۱۵ کشور همسایه از قم پیش‌بینی‌شده است، ضمن اینکه در سه ماه اول امسال ۳۱ میلیون دلار صادرات انجام شد و با توجه به ۸۰ درصد بازگشایی مرزی و برگشت وضعیت معاملات به حالت قبل، امیدواریم این میزان صادرات تحقق پیدا کند.

سیجانی با تأکید بر اینکه امسال چهار پذیرش و اعزام هیئت‌های بازرگانی بین‌المللی در توسعه تعاملات پیش‌بینی شد که با شرایط کرونا فعلاً امکان ندارد، گفت: زیرساخت‌های تجاری نمایشگاه بین‌المللی در دست اجرا است و قول مساعدی در مورد راه دسترسی ارائه‌شده که امیدواریم فاز اول نمایشگاه تا مهرماه آغاز شود.

کد خبر: ۲۸٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha