۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
بخش صنفی کشور نقشی در گرانی اجناس ندارد
معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران:

بخش صنفی کشور نقشی در گرانی اجناس ندارد

فقیهی، معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران اظهار داشت: حوزه‌های تولید و ماقبل توزیع کالا به دلیل افزایش نرخ مواد اولیه و هزینه‌های نیروی کار و عواملی دیگر موضوع گرانی در کشور را عهده‌دار می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، هوشیار فقیهی گفت: در حال حاضر حدود ۳۰۰ و ۷۰ هزار واحد کسب و کاری برای دریافت خسارت ناشی از بحران کرونا به بانک معرفی شده‌اند.

وی افزود: تصور می‌کنم حدود ۱ میلیون ۲۰۰ هزار واحد کسب و کار باید از خدمات و تسهیلات جبرانی بحران کرونا بهره‌مند شوند.

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران تاکید داشت: ما از دولت می‌خواهیم تا مهلت ثبت نام در سامانه کارا را تا تاریخ ۲۵ تیرماه امسال تمدید کند.

وی اضافه کرد: بسیاری از تعهداتی که صاحبان کسب و کار را با مشکل مواجه کرده بود، از سامانه کارا حذف شده‌اند و الان کسب و کارهای مختلف می‌توانند با شرایط سهل‌تری از وام ۱۲ درصدی استفاده کنند.

هوشیار فقیهی در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه «روی خط اقتصاد» گفت: امروز، اولین باری نیست که در بازار کشور تنش‌ها بالا گرفته است و در دهه‌های گذشته هم تنش‌های مختلف در بازارهای کشور وجود داشتند.

وی افزود: بحران کرونا تنش‌های کنونی بازار را نسبت به دفعات مشابه قبلی، شاخص‌تر جلوه می‌دهد.

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران با اشاره به این که بخش صنفی کشور نقشی در گرانی اجناس ندارد، توضیح داد: حوزه‌های تولید و ماقبل توزیع کالا به دلیل افزایش نرخ مواد اولیه و هزینه‌های نیروی کار و عواملی دیگر موضوع گرانی در کشور را عهده‌دار می‌شوند.

وی اضافه کرد: قرار بر این است که اتاق اصناف با تشدید بازرسی‌ها از گران‌فروشی جلوگیری کند.

هوشیار فقیهی تاکید داشت: تمام سیستم‌های نظارتی اتاق اصناف امروزه در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است و نیروهای نظارتی سیاست‌های نظارتی وزارت بهداشت را در کنار وظایف خودشان پیش می‌برند.

کد خبر: ۲۸٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha