۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۱
۲۰ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری شد
معاون جهاد کشاورزی ایلام:

۲۰ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری شد

ایلام- معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام از ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در استان خبر داد و گفت: ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن کلزا تاکنون از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی ایلام، حشمت الله زرین جوب اظهار داشت: پیش بینی می‌شود تا پایان زمان برداشت این محصول در اواخر اردیبهشت ماه، میزان تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در استان به ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

وی افزود: مقدار تولید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۲۶۰ درصد و عملکرد در واحد سطح هم ۳۵ درصد افزایش یافته است.

زرین جوب ادامه داد: امسال بخش خصوصی (کارخانه‌های روغن کشی) متولی خرید کلزا با قیمت مصوب دولتی شده و در مدت زمان یک ماهه باید مطالبات کشاورزان را پرداخت کند که تاکنون حدود ۶۰ درصد مطالبه کلزاکاران پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: باتوجه به فسادپذیری بالای کلزا، این دانه روغنی بلافاصله پس از برداشت و خرید، به سمت کارخانه‌های تولید روغن حمل شده است.

معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: استفاده از بذور مناسب، انجام برنامه‌های آموزشی و ترویجی، مدیریت اصولی عوامل زیان رسان، تغذیه بهینه، رعایت اصول به زراعی، برداشت و خرید آسان و به موقع و حمل مناسب در افزایش تولید دانه روغنی کلزا در استان ایلام تاثیر داشته است.

کد خبر: ۲۸۵٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha