۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۸
سهام شتران و بخصوص شبریز را فقط در صورت شکست مقاومت بخرید!
تحلیل تکنیکال شتران و شبریز

سهام شتران و بخصوص شبریز را فقط در صورت شکست مقاومت بخرید!

به سرمایه گذاران توصیه میشود فقط در صورت رسیدن قیمت به نواحی مناسب خرید کنند، وگرنه اسیر رفتار های خسته کننده و نابودی فرصت های سرمایه گذاری بهتر خواهند شد!

هادی بهرامی؛ بازار: پتروشیمی به صنعتی اطلاق می شود که در آن هیدروکربن های موجود در نفت خام یا گاز طبیعی طی یک سری فرایند های شیمیایی به انواع فراورده های مورد استفاده در سایرصنایع تبدیل میشود. نرخ فروش و سودسازی شرکت های پالایشی در سال ۱۴۰۲ رضایت بخش است و با توجه به ارقام زیاد سود خالص بنظر می آید قیمت سهام برخی شرکت های پالایشی رشد خوبی را تجربه کنند و برخی دیگر حالت رنج و یا حتی گارد نزولی بگیرند. شرکت های پالایش نفت اصفهان، بندرعباس، تهران و تبریز بزرگ ترین های صنعت خود میباشند که در این مقاله به بررسی کامل نمودار های قیمتی (تکنیکال) دو سهام شتران و شبریز خواهیم پرداخت تا سرمایه گذاران با آگاهی بیشتری اقدام به خرید فروش کنند.


تحلیل تکنیکال شتران
قیمت سهام پالایش نفت تهران در آبان ماه ۱۴۰۱ با افزایش ۱۴۰ درصدی از محدوده ۱۶۰ تومان به ۵۰۰ تومان رسید و با یک واکنش منفی در فاصله ۲۵ درصدی با سقف تاریخی شروع به ریزش ۳۷ درصدی کرد و با طی کردن لگ های صعودی کوچک در حال حاضر در محدوده ۳۰۰ تومان قرار دارد. اگر بخواهیم از دورنما نگاه کنیم، بنظر می آید قیمت درون یک فاز انباشتی قرار دارد که مدت بیشتری صرف رنج زدن خواهد کرد. بهترین حمایت معتبر قیمت محدوده ۲۵۰ تومان میباشد که بعید است حتی در شرایط بحرانی از دست برود؛ زیرا کلیت بازار بورس و همچنین شتران دیگر کشش اصلاح بیشتر را ندارد و به لحاظ درصد گیری فراکتال های گذشته، بیشتر از ۴۵ درصد اصلاح برای سهم هایبزرگ بازار کمی دور از ذهن است. شکست مقاومت ۵۰۰ تومان شرط صعود تا اهداف بالاتر در بلند مدت میباشد که در صورت افزایش تقاضا و شدت گیری روند صعودی میتوان به اولین هدف ۷۳۰ تومان فکر کرد.

سهام شتران و بخصوص شبریز را فقط در صورت شکست مقاومت بخرید!


تحلیل تکنیکال شبریز
قیمت سهام پالایش نفت تهران در آبان ماه ۱۴۰۱ با افزایش ۶۸ درصدی از محدوده ۱۱۰۰ تومان به ۱۸۶۰ تومان رسید و با یک واکنش منفی به سقف تاریخی شروع به ریزش ۴۲ درصدی کرد و پس از کمی افزایش، در حال حاضر در محدوده ۱۳۲۰ تومان قرار دارد. بهترین حمایت کم ریسک و معتبر قیمت ۱۱۰۰ تومان است که با حفظ آن و البته شکست مقاومت استاتیک مینور کوتاه مدت ۱۴۰۰ تومان میتواند تا اهداف ۱۸۶۰ و ۲۶۰۰ تومان رشد داشته باشد؛ در غیر اینصورت با روند فرسایشی و رفتار های خسته کننده بیشتری مواجه خواهیم شد. باید در نظر داشته باشیم که قیمت سهام شبریز حتی در اوج گیری بازار نتوانست بازدهی مورد انتظار را داشته باشد و افزایش ۶۸ درصدی در مقابل نرخ تورم بیش از ۸۰ درصد و بازدهی بازار های موازی رقم خاصی نیست که بتوان ابراز رضایت کرد.

سهام شتران و بخصوص شبریز را فقط در صورت شکست مقاومت بخرید!


جمع بندی تحلیل ها
با توجه به اینکه نرخ سودسازی و موقعیت بنیادی اکثر شرکت های پالایشی به دلیل افزایش نرخ دلار، میزان فروش و طرح های توسعه ای و قدرت انحصار صادراتی در سطح خوبی است بدون در نظر گرفتن تکنیکال نمودار های قیمت، انتظار رشد چند برابری را از شاخص صنعت فرآورده های نفتی و سهم های آن داریم؛ اما در شرایط اقتصادی و بخصوص با رفتار عوامل بازار باید تکنیکال را هم لحاظ کرد. هر سهمی را با دلیل افت چشمگیر و یا سودسازی نخرید، مگر اینکه بازدهی قیمت و شرایط صنعت مورد نظر قابل قبول باشد؛ در این صورت میتوان با رعایت مدیریت سرمایه بخشی از بودجه را به سهم مورد نظر اختصاص داد. سهام شتران و شبندر را فقط در صورت رسیدن به حمایت و یا شکست مقاومت اصلی بخرید وگرنه اسیر رفتار های خسته کننده و نابودی فرصت های سرمایه گذاری خواهید شد.

کد خبر: ۲۸۵٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha