۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۳
رویکرد دولت صادرات بر محور دانش بنیان ها است
معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت:

رویکرد دولت صادرات بر محور دانش بنیان ها است

زنجان-معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت،گفت: رویکرد دولت صادرات بر محور دانش بنیان هاست و بر این مبنا درخواست می شود فعالان و تولیدکنندگان در این حوزه حرکت های جدیتری انجام دهند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد مجید فولادگر شامگاه چهارشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی استان در محل استانداری زنجان،گفت: هم اکنون نیاز کشور به تولید و گردش اقتصادی بیش از گذشته اهمیت دارد بنابراین محور تمرکز این وزارتخانه در سال جهش تولید با مشارکت مردم، تولید صادرات محور و دانش بنیان است.

وی ابراز کرد: مرزهای حوزه اقتصادی کشور کوچکتر از مرزهای جغرافیایی است و به همین دلیل مشکلاتی در این بخش وجود دارد، بنابراین با نگاه صادراتی می توانیم توسعه آن را رقم بزنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هم اکنون حدود ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد و آینده ایران در گرو توسعه صنایع پیشرو، صادرات محور و دانش بنیان است و مقام معظم رهبری بارها فرمودند که مساله تولید و اقتصاد در عرصه نوظهور حکمرانی کشور و تقابل بین المللی، پاشنه آشیل کشور است و ما در این خصوص ضعف داریم که باید آن را برطرف کنیم.

فولادگر تاکید کرد: اگر فقط ۲ درصد منابع شرکت ها به این سمت هدایت شود، به طور قطع اکوسیستم دانش بنیان کشور متحول می شود.

وی افزود: توسعه کشور با افزایش ظرفیت‌ها رقم می خورد و رویکرد دولت صادرات بر محور دانش بنیان هاست و بر این مبنا درخواست می شود فعالان و تولیدکنندگان در این حوزه حرکت های جدیتری انجام دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: اغلب شرکت ها در حوزه دانش بنیان، آی تی، تحقیق و توسعه سرمایه گذاری نمی کنند و به نوعی یک در هزار در این حوزه سرمایه گذاری می شود.

فولادگر ابراز کرد: در حوزه تسهیلات نیز شرکت های دانش بنیان در اولویت هستند و طی مذاکرات صورت گرفته با امور مالیاتی قرار شده برای رسیدگی به پرونده مالیاتی شرکت های دانش بنیان از ظرفیت های دفاتر تخصصی رسیدگی مالی بهره گیری شود تا شرکت های دانش بنیان به بوروکراسی اداری گرفتار نشوند و سیاستگذاری ها به این سمت است که سایر شرکت ها نیز به میدان دانش بنیان ها وارد شوند.

وی گفت: صادرات، مرزهای اقتصادی کشور را توسعه می دهد و ما در بسیاری از حوزه ها فراتر از مرزهای جغرافیایی حرکت کرده ایم که از قدرت کشور نشات می گیرد.

کد خبر: ۲۸۵٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha