۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
چینی ها فناوری خودروسازان غربی را به سخره گرفتند| جنگ قیمت ها در پکن
بازار از نمایشگاه خودرو پکن گزارش می دهد؛

چینی ها فناوری خودروسازان غربی را به سخره گرفتند| جنگ قیمت ها در پکن

در نمایشگاه خودرو پکن، چینی ها از ۱۱۷ مدل خودرو برقی رونمایی کردند؛ چینی ها در این رویداد خودروسازان غربی را در چگونگی توسعه خودروهای برقی به سخره گرفتند.

علی میرزایی؛ بازار: در روزهای اخیر نمایشگاه بین المللی خودرو پکن در حال برگزاری است، چینی ها در این رویداد خودروسازان غربی را در چگونگی توسعه خودروهای برقی به سخره گرفتند. در این نمایشگاه غافلگیری و اضطراب خودروسازان غربی از برندهای چینی که بر قابلیت های نوآوری و فناوری پیشرفته تأکید دارند، بسیار واضح است. بی وای دی به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان، برندهای ممتاز خود را تبلیغ و مدل‌های جدیدی را معرفی کرد، این مساله توانایی چین در تولید خودروهای باکیفیت و نوآورانه را به رخ اروپایی ها و آمریکایی ها کشاند.
نکته قابل توجه اینجاست که نمایشگاه خودرو پکن در حالی برگزار می شود که طی سه ماه نخست سال میلادی جاری کاهش تقاضا برای خرید خودروهای الکتریکی در دنیا ناشی از تشدید تنش میان چین و غرب ایجاد شده است. برای تولید خودروهای برقی در دنیا انعطاف پذیری راهبردی و استراتژی تهاجمی خودروسازان اعم از چینی و غربی کاملا مشهود است. این نمایشگاه را می توان مستندی دیگر برای تحولات پیچیده و روبه رشد بازار خودروهای برقی معرفی کرد، تسلط چین به صنعت، زنجیره تامین و بازار خودروهای برقی چالش خودروسازان غربی را بیشتر از گذشته کرده است، در ادامه به مهمترین رویدادهای نمایشگاه خودرویی پکن خواهیم پرداخت؛
چینی ها فناوری خودروسازان غربی را به سخره گرفتند| جنگ قیمت ها در پکن
پیشرفت فوق العاده سریع فناوری چین
نمایشگاه خودرویی پکن به عزم جدی چینی ها در برقی سازی صنایع خودروسازی تاکید ویژه دارد، رونمایی از ۱۱۷ مدل خودرو برقی جدید در این گردهمایی نشان از توسعه نوآوری در تولید این محصولات دارد. هرچند که خودروهای برقی چینی صف آرایی مقابل سازندگان غربی داشت، اما تولیدکنندگان بزرگ بین المللی نیز در این رویداد حضور داشتند. بی وای دی، چری، تویوتا، فولکس واگن و نیسان آخرین تولیدات خود را معرفی و به نمایش گذاشتند. در این میان شرکت خودروسازی تسلا به عنوان رقیب سر سخت چینی ها در این نمایشگاه حضور نداشت.
جنگ قیمت ها در پکن
صنعت خودرو چین در حال حاضر رقابت جدی و شدید قیمت ها را تجربه می کند، خودروسازان چینی که محصولات برقی تولید می کنند اکنون کمترین حاشیه سود را دارند، اما فروش بالای محصول را به دست آورند. جنگ قیمتی یک موضوع چالشی در بازار خودروهای الکتریکی است و خودروسازان در تلاش هستند تا مدل های مقرون به صرفه برای حفظ یا رشد سهم بازار را تولید و رقابت کنند.
چینی ها فناوری خودروسازان غربی را به سخره گرفتند| جنگ قیمت ها در پکن
چینی ها در نمایشگاه پکن نشان دادند که تمرکز قابل توجهی روی سیستم‌ های پیشرفته کمک رانندگی (ADAS) و فناوری‌های خودران دارند
مشارکت برای پیشرفت سریع
چینی ها در نمایشگاه پکن نشان دادند که تمرکز قابل توجهی روی سیستم‌ های پیشرفته کمک رانندگی (ADAS) و فناوری‌های خودران دارند. بسیاری از خودروسازان چینی مانند بی وای دی و ایکس پنگ این ویژگی‌ ها را اغلب از طریق مشارکت با شرکت‌ های فناوری مانند هواوی ارتقا دادند. برند شیائومی برای بازدیدکنندگان محصولات بسیار جذابی داشت، شیائومی اعلام کرد که بیش از ۷۵ هزار سفارش در چهار هفته پس از عرضه اولین خودروی اس یو وی خود با قیمت ۲۱۵ هزار و ۹۰۰ تا ۲۹۹ هزار و ۹۰۰ یوان ( ۲۹ هزار و ۸۰۰ تا ۴۱ هزار و ۴۰۰ دلار) دریافت کرده است. در این نمایشگاه برند یانگ وانگ آخرین نسخه یو ۸ را معرفی کرد، خودرو اس یو وی آفرودی که برای بقا در شرایط سخت طراحی شده است. یکی از ویژگی های جذاب یو ۸ این هست که اگر راننده در خارج از محدوده تلفن همراه باشد، این خودرو دارای تلفن ماهواره ای است. قیمت این اس یو وی چینی ۱۵۰ هزار دلار است.
چینی ها فناوری خودروسازان غربی را به سخره گرفتند| جنگ قیمت ها در پکن
به نظر می رسد که شرکت های غربی فاقد نوآوری و خلاقیت مقابل همتایان چینی خود در این نمایشگاه بودند
برنامه‌های توسعه جهانی خودروسازان چینی
برندهای چینی مانند گریت وال موتور استراتژی‌ های توسعه جهانی خود را در نمایشگاه پکن تشریح کردند، این موضوع بیانگر آن است که برنامه‌ هایی برای ورود یا افزایش سهم بازار در اروپا، آمریکای جنوبی و آسیای جنوب شرقی دارند، این استراتژی را می توان برنامه جاه طلبی جهانی خودروسازان چینی معرفی کرد. ترجیحات مشتریان چینی در حال حاضر خرید وسایل نقلیه برقی با فناوری پیشرفته است و علاقه کمتری به مدل های بنزینی دارند. خودروسازان بزرگ دنیا در نمایشگاه خودرو پکن از طراحی، تولید و انطباق محصول با شرکت های مانند جنرال موتورز و نیسان ویژه بازار چین طراحی کردند. با این حال به نظر می رسد که شرکت های غربی فاقد نوآوری و خلاقیت مقابل همتایان چینی خود در این نمایشگاه بودند، حتی برای جوانان چینی خودروهای چینی با امکانات دیجیتال قوی بسیار جذابتر از مدل های غربی است.
خودروسازان چینی در ابتدا برای تولید خودروهای برقی به شدت از تسلا تقلید کردند، اما در حال حاضر ویژگی های دیجیتال و اتصال به شبکه خودروهای چینی به مراتب از تسلا بیشتر است. این برتری امکانات و آپشن برای مشتریان جوان و آگاه بسیار جذاب است، شاید در خصوص تسلا در چین باید گفت که این خودرو از مد افتاده است. موفنگ مدیرعامل گریت وال موتور در خصوص برقی سازی گفته است؛ «با ورود صنعت خودرو چین به تولید محصولات برقی، عصر جدید در جهان شکل گرفت که قدرت آن روبه رشد است، حرکت خودروهای چینی به بازارهای جهانی به یک روند جدید تبدیل شده است.» در اینجا سوالی مطرح می شود که آیا خودروسازان غربی دست باز بازار چین خواهند کشید؟ آیا غربی ها استراتژی دیگری را در فناوری دنبال می کنند؟ استراتژی غرب برای کاهش تسلط به چین در بازار های خود چه خواهد بود؟
چینی ها فناوری خودروسازان غربی را به سخره گرفتند| جنگ قیمت ها در پکن
نمایشگاه خودرویی پکن را می توان محل نمایش قدرت چین در بازار خودروهای برقی معرفی کرد، این نمایشگاه سوالاتی در مورد آینده خودروسازان غربی در چین ایجاد کرده است
نمایشگاه خودرویی پکن را می توان محل نمایش قدرت چین در بازار خودروهای برقی معرفی کرد، این نمایشگاه سوالاتی در مورد آینده خودروسازان غربی در چین ایجاد کرده است. با استراتژی‌ های بازاریابی تهاجمی و مشارکت‌های قوی خودروسازان چینی، موقعیت مناسبی برای گسترش بازار جهانی آن ها فراهم شده است، در حالی که برندهای غربی برای حفظ سهم در بازار چین با چالش‌های فزاینده‌ای مواجه هستند.
این روزها که اخبار فراوانی از واردات انبوه خودروهای چینی به کشور در آینده نزدیک می شنویم، چقدر ایران ابتکار به دست گرفته تا با استراتژی مدون کنترل سرنوشت بازار خود را به دست بگیرد؟ آیا هنوز به فکر همکاری برد-برد با بقیه خودروسازان جهانی هستند؟ با این همه تنش‌های ژئوپلتیکی در بازار خودروهای و عقب ماندگی تکنولوژی خودروسازان داخلی ۲۰ سال با پیشرفت صنایع خودروسازی در دنیا فاصله داریم.
کد خبر: ۲۸۴٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha