۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
بررسی وضعیت بنیادی و تکنیکال نماد دانا؛ تجدید ارزیابی سنگین در راه است
تحلیل نمادهای بورسی؛

بررسی وضعیت بنیادی و تکنیکال نماد دانا؛ تجدید ارزیابی سنگین در راه است

وضعیت بنیادی نماد دانا الگوی خوبی را برای تکنیکال این نماد ایجاد کرده است.

وحید بلالی؛ بازار: در ادامه بررسی تحلیل های تکنیکال و بنیادی، تحلیل نماد دانا را به روزرسانی کرده ایم: در این تحلیل به پتانسیل تجدیدارزیابی بیمه دانا پرداخته می شود.

تحلیل بنیادی دانا
بخش اول: نشانه های تجدید ارزیابی سنگین دانا چیست؟ یکی از نشانه های تجدید ارزیابی سنگین شرکتهای بورسی این است که قبل از آن اقدام به افزایش سرمایه از آورده سنگین میکنند و هدف اینکار جمع آوری شناوری سهم است. چون بسیاری از سهامداران برای نپرداختن مبلغ حق تقدم از سهم خروج می کنند. شناوری دانا قبل از این افزایش سرمایه حدود ۲۵ درصد بود که پس از تعیین تکلیف حق تقدمها به حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت و در این فاصله حقوقیها و بازارگردان با ایجاد هیجانات منفی سعی در خسته کردن سهامدار هم میکنند تا سهم برای تجدید ارزیابی و رشد قیمت چابک تر شود.

بخش دوم: ضرورت تجدید ارزیابی دانا: با توجه به معافیت مالیاتی دولت به شرکتهای بورسی تجدید ارزیابی از طبقه زمین در دستور کار تمامی شرکتها است خصوصا شرکتهای متعلق به سرمایه گذاری استانی سهام عدالت که باید در جهت بروزرسانی ارزش واقعی سهام خود اقدام کنند. از آنجایی که هیات مدیره و مدیرعامل دانا از مجموعه سهام عدالت است بحث تجدید ارزیابی سهم به نظر قطعی است.

بخش سوم: درصد تجدید ارزیابی دانا تا سقف ۳۴۰۰ درصد محتمل میباشد که با توجه به بحث معافیت مالیاتی و محدودیت یکبار تجدید در مدت ۵ سال شرکت حداکثر درصد تجدید ارزیابی را انجام خواهد داد. بیمه دانا حدود ۶۰ قطعه زمین در استانها و شهرهای مختلف کشور دارد که در سال ۹۲ به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان تجدید ارزیابی شدند که با توجه به گذشت ۷ سال ارزش این زمینها حداقل ۱۰ برابر قابل تجدید است یعنی به عدد ۱۰۰۰ میلیارد تومان میرسیم. اما این پایان کار نیست. پتانسیل اصلی دانا در زمین موسوم به علی آباد واقع در اتوبان بابایی تهران است که حدود ۴۰ هکتار زمین است که تاکنون تجدید ارزیابی نشده و در آخرین صورت مالی سال ۹۸ ارزش اسمی آن ۴ میلیارد تومان درج شده است ( متری ۱۰.۰۰۰ تومان! ) که با توجه به موقعیت زمین ارزش کارشناسی این زمین به ازای هر متر ۳۵ میلیون تومان است که میتواند ۱۴.۰۰۰ میلیارد تومان به تجدید ارزیابی دانا بیفزاید که معادل حدود ۳۴۰۰ درصد میباشد. شرکت در مراحل پایانی رفع تصرف غیرقانونی زمین است و پیگیری های قضایی در مراحل پایینی است.

نکته مهم: تاثیر فرآیند تجدید ارزیابی در قیمت سهم زمان بر و نیازمند سهامداریست.

تحلیل تکنیکال دانا 

دانا یک الگوی راندینگ ساخته که می تواند این سهم را به اهداف بالایی پرتاب کند، در معاملات امروز و دیروز این نماد منفی خورده اما در معاملات امروز به حمایت قوی خود در نقطه ۱۱۷۰ تومان برخورد کرده و اگر این حمایت قوی عمل کند می تواند به مراتب بالاتری نیز برود، اهداف دانا ۱۶۰۰، ۲۰۰۰ و ۲۶۰۰ تومان بوده و اگر در معاملات هفته آینده بتواند از مقاومت تاریخی خود در محدوده ۱۳۰۰ تومان عبور کند می تواند بازدهی بسیاری را برای سرمایه گذاران به ارمغان بیاورد.

خوبی دانا نسبت به نمادهای دیگر ارزنده این است که همیشه فرصت خرید داده و سرمایه گذاران به راحتی می توانند آن را خرید و فروش کنند.

کد خبر: ۲۸٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
      1 1
      تا زمان اعلام تجدید ارزیابی جدید و افزایش قیمت حق تقدم سهامداران عدالت را نباید برای فروش عرضه کنند