۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
۷۶ درصد واحدهای صنعتی کردستان دارای اشتغال پایدار هستند
رییس صنعت، معدن و تجارت کردستان:

۷۶ درصد واحدهای صنعتی کردستان دارای اشتغال پایدار هستند

کردستان- دره‌وزمی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ۸۶۰ واحد صنعتی موجود در استان ۷۶ درصد آنها دارای اشتغال پایدار هستند.

محمد دره‌وزمی در گفتگو با خبرنگار بازار تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان را ۸۶۰ واحد اعلام کرد و اظهار داشت: اشتغال اسمی این تعداد واحد ۱۶ هزار و ۶۶۸ نفر است که این میزان ۱.۲ درصد کل کشور است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری انجام شده در این واحدهای صنعتی سه هزار و ۵۶۵ میلیارد تومان بوده است، افزود: این میزان سرمایه‌گذاری ۰.۷ درصد کل سرمایه گذاری انجام شده در واحدهای صنعتی کل کشور است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه اشتغال واقعی این تعداد واحد صنعتی در استان ۱۲ هزار و ۷۹۰ نفر است، اضافه کرد:  ۴۴۳ واحد صنعتی استان زیر ۱۰ نفر و ۳۷۰ واحد هم ۱۰ تا ۴۹ نفر اشتغال دارند.

دره‌وزمی یادآور شد: میزان اشتغال ۲۶ واحد صنعتی در استان هم ۵۰ تا ۹۹ نفر و ۲۱ واحد هم بیش از یکصد نفر است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر از ۸۶۰ واحد صنعتی استان ۷۶ درصد آنها اشتغال پایدار دارند و فعال اند و ۱۹۸ واحد به عبارتی ۲۴ درصد آنها راکد  هستند.

۲.۲ درصد طرح‌های صنعتی کشور مربوط به کردستان است
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تعداد طرح‌های صنعتی دارای جواز تاسیس در استان را یک هزار و ۵۰۲ طرح اعلام کرد و گفت: این تعداد ۲.۲ درصد طرح‌های صنعتی در دست اجرای کشور است و کردستان از این لحاظ رتبه بیستم را بین استان‌های مختلف دارد.

دره‌وزمی اضافه کرد: پیش بینی اشتغالزایی این تعداد طرح صنعتی در استان دو هزار و ۳۱۰۷ نفر است که این میزان سهم ۱.۱ درصدی را در کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها هم رتبه شانزدهم را در کشور داریم، افزود: برآورد سرمایه گذاری این تعداد طرح ۳۳ هزار و ۲۸۶ میلیارد تومان است.

کد خبر: ۲۸٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha