۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
هر هکتار توت فرنگی برای ۱۰۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می کند
مدیر مجموعه مزرعه گردشگری «دوبرار» مطرح کرد؛

هر هکتار توت فرنگی برای ۱۰۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می کند

گرگان- حاجیلری، مدیر مجموعه مزرعه گردشگری «دو برابر» گفت: در هر هکتار از مزارع توت فرنگی روستای شفیع آباد فندرسک به طور میانگین از زمان کاشت تا برداشت برای هزار نفر اشتغال زایی ایجاد می شود.

علی حاجیلری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در مجموعه گردشگری دوبرار بالغ بر یک هکتار توت فرنگی کشت شده که برداشت این محصول از اوایل فروردین ماه آغاز شده و تا اواسط خرداد ادامه خواهد داشت.

مدیرمجموعه مزرعه گردشگری دو برابر افزود: میزان برداشت توت فرنگی به صورت میانگین در مزارع روستای شفیع آباد فندرسک ۱۵ تا ۲۰ تن در هر هکتار است که این میزان بسته به شرایط آب و هوایی متغییر است.

به گفته وی، پخش عمده توت فرنگی‌های روستای شفیع آباد به استان های دیگر مانند خراسان رضوی، تهران، اصفهان، تبریز، یزد و شیراز ارسال می شود.

وی ادامه داد: سمپاشی توت فرنگی در اسفند ماه انجام می شود و ربطی به برداشت توت فرنگی ندارد و روی دانه میوه هیچگونه سم آفت کشی نمی‌نشیند.

هر هکتار توت فرنگی برای ۱۰۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می کند

وی با تاکید بر این موضوع که هر گیاهی باید از نظر خوراکی تقویت شود، افزود: تهیه تقویتی‌ها و کودها از بازار آزاد انجام میشد اما خوشبختانه با تدابیری که مسئولان اندیشیدند، در حال حاضر محصولات با کیفیتی در بازار موجود است.

به گفته مدیر مجموعه گردشگری دوبرار، کشاورزان برای تهیه سم و محلول های کشاورزی از مشاوران کشاورزی بهره مند شده و از عملکرد کودهای تقویتی و محلول پاش‌هایی که برای تقویت توت فرنگی استفاده می‌شود بسیار راضی هستند.

حاجیلری خاطرنشان کرد: مزارع توت فرنگی در روستای شفیع آباد فندرسک ۲۰ دوره برداشت داشته و هر هکتار به طور میانگین از زمان کاشت تا برداشت برای ۱۰۰۰ نفر اشتغال زایی ایجاد می‌کند.

کشاورزان به آبیاری قطره ای روی آوردند

حاجیلری با بیان اینکه آبدهی مزارع توت فرنگی به طور عمده به صورت قطره‌ای انجام می شود، یادآورشد: برخی از زمین‌ها از جوی آب آبیاری می شوند و مصرف آب بالاتری دارد اما با تبلیغاتی که جهاد کشاورزی، شورا و دهیاری روستا انجام دادند، کشاورزان به آبیاری قطره‌ای روی آورده اند.

وی افزود: سال به سال به تعداد افرادی که کشت را به صورت آبیاری قطره‌ای انجام می‌دهند، اضافه می‌شود.

مدیرمجموعه مزرعه گردشگری دوبرار یادآورشد: جشنواره توت فرنگی هر سال در اردیبهشت ماه در این روستا برگزار می‌شود و همین امر باعث شده این روستا به یکی از قطب‌های گردشگری استان تبدیل شود.

به گفته حاجیلری، در مزرعه گردشگری دوبرار شرایط برداشت توت فرنگی برای گردشگران فراهم است و این موضوع برای اکثر گردشگران تجربه خاص و لذت بخشی است.

مدیرمجموعه مزرعه گردشگری دو برار در پایان اظهارکرد: اگر اقتصاد گردشگری روستاها جدی گرفته شود روستای شفیع آباد با توجه به ظرفیت هایی که دارد به یکی از قطب ها پردرآمد گردشگری استان مبدل خواهد شد.

کد خبر: ۲۸۴٬۳۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha