۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
۴۵ هزار کیلوگرم فرآورده خام گوشتی در البرز معدوم شد/ پلمب ۲۱ واحد صنفی
معاون دامپزشکی البرز:

۴۵ هزار کیلوگرم فرآورده خام گوشتی در البرز معدوم شد/ پلمب ۲۱ واحد صنفی

کرج- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: در جریان بازرسی ها و پایش های سه ماهه نخست امسال از مراکز عرضه و توزیع ۴۴ هزار و ۴۸۹ کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی غیربهداشتی جمع آوری و معدوم شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دامپزشکی البرز، علیرضا جمالی با اعلام این خبر افزود: در این مدت بر کشتار ۳۴ هزار و ۷۵۳ راس دام سبک و سنگین شامل گوسفند و بره، بز و بزغاله، گاو و گوساله و همچنین شترمرغ نظارت بهداشتی انجام شد و در جریان این بازدیدها تعدادی لاشه به وزن ۱۲ هزار و ۳۲۷ کیلوگرم ضبط شد.

جمالی اظهار کرد: کارشناسان این اداره کل در سه ماهه اول سال جاری ۱۳ هزار و ۸۰۶ بازدید از مراکز تولید، توزیع، ‌نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی انجام دادند که در ۳۲۱ مورد با موارد غیربهداشتی برخورد کردند.

وی افزود: توسط کارشناسان این اداره کل برای ۷۹ مورد از این واحدها، در مراجع قضایی پرونده تشکیل داده شد که ۲۱ مورد به پلمب منجر شد.

وی همچنین به نظارت بهداشتی بر کشتارگاه های طیور استان اشاره کرد و افزود: در این مدت پنج میلیون و ۸۸۶ هزار و ۹۹ قطعه طیور کشتار شد که از این تعداد ۱۳ هزار و ۶۰۶ قطعه لاشه ضبط شد.

واکسیناسیون ۴۰۴ هزار راس دام بر علیه تب برفکی
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز با اشاره به فعالیت های مبارزه ای با بیماری های دامی گفت: در این مدت ۴۰۴ هزار و ۱۴۶ راس دام سبک و سنگین بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

وی افزود:‌ همچنین طی این مدت بدن ۱۶۱ هزار و ۳۹ راس دام سبک و سنگین و ۸۷۲ هزار و ۸۸۸ مترمربع جایگاه دام بر علیه بیماری ها سمپاشی و ۳۰۱ هزار و ۹۹۸ راس گوسفند و بز بر علیه بیماری آبله مایه کوبی و ۶۲ هزار و ۳۹ راس دام سبک بر علیه بیماری ppr و ۱۷ هزار و ۹۱۶ راس دام سبک  علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شدند.

کد خبر: ۲۸٬۴۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha