۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۳
مفاد بیانیه مشترک کویت و اردن در مورد میدان آرش مردود است
سخنگوی وزارت‌ امور خارجه:

مفاد بیانیه مشترک کویت و اردن در مورد میدان آرش مردود است

سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت و اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید کرد.

به گزارش بازار، ناصر کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی بین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کرده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفت وگوها را ادامه دهد.

کنعانی با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولت های ثالث در خصوص این موضوع تصریح کرد.

وی گفت: بدون تردید دولت های ذیربط می‌توانند در پرتو همکاری های دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نائل شوند.

کد خبر: ۲۸۴٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha