۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
پیش بینی برداشت  ۷۸۶ تن گل محمدی از خراسان جنوبی
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

پیش بینی برداشت ۷۸۶ تن گل محمدی از خراسان جنوبی

بیرجند- مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می‌شود ۷۸۶ تن گل محمدی در خراسان جنوبی طی بهار امسال برداشت شود.

منوچهر شایسته در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: روزهای ماه اردیبهشت فصل برداشت گل محمدی در شهرستان های مختلف خراسان جنوبی است.

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برداشت گل محمدی از سطح باغات استان آغاز شده است، بیان کرد: در بهار سال جاری این محصول معطر و خوش رنگ از سطح بیش از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت شود و جلوه خاصی به خراسان جنوبی می دهد.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود ۷۸۶ تن گل محمدی در خراسان جنوبی طی بهار امسال برداشت شود که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار، قاین ۵۳ هکتارو زیرکوه ۵۰ هکتار است، افزود: : ۵۰ درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می شود.

شایسته گفت: ۳۵۲ بهره بردار گل محمدی در خراسان جنوبی داریم که کار این افراد از اوایل اردیبهشت آغاز و تا نیمه های خرداد ادامه دارد.

وی یادآور شد: گل محمدی یکی از ظرفیت های بی بدیل خراسان جنوبی است که در بهار برای بسیاری از افراد فرصت اشتغال زایی ایجاد می کند.

کد خبر: ۲۸۳٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha