۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
عوارض پلکانی خروج از کشور در منطقه آزاد اروند حذف می‌شود
برای اولین بار در کشور؛

عوارض پلکانی خروج از کشور در منطقه آزاد اروند حذف می‌شود

خرمشهر - رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: عوارض پلکانی خروج از کشور در منطقه آزاد اروند حذف و به مبلغ قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

امین فرطوسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در نشستی که با معان سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند داشتیم، پیشنهاد حذف پلکانی عوارض خروج از کشور به منظور توسعه گردشگری و رونق پروازهای خارجی از این منطقه را ارائه کردیم که با استقبال از این پیشنهاد مقرر شد ضمن اخذ مجوز لازم برای این مورد، اجرای سریع آن در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: از سال گذشته مبلغ مربوط به عوارض خروج از کشور به شدت افزایش یافته بود که این مورد در کنار افزایش پلکانی آن در دفعات بعدی خروج از کشور، سبب کاهش تقاضا برای سفرهای خارجی شده بود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر خاطرنشان کرد: در راستای رونق ورود گردشگران ایرانی به منطقه آزاد اروند و با انجام کارشناسی لازم بر آن شدیم تا رایزنی لازم در زمینه حذف پلکانی عوارض را انجام دهیم که این پیشنهاد در همان مرحله اول مورد استقبال معاونت سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند قرار گرفت.

فرطوسی توضیح داد: طبق این تصمیم عوارض خروج از کشور هموطنان از خروجی های منطقه آزاد اروند در تمام دفعات به صورت یکسان و با نرخ ثابت محاسبه خواهد شد، از سوی دیگر نیز مبلغ این نرخ ثابت ۵۰ درصد عوارض اولیه در خروج از کشور از سایر معابر بین المللی داخلی تعیین خواهد شد که این اقدام می‌تواند باعث رونق چند برابری به ورود گردشگر به منطقه آزاد اروند شود.

کد خبر: ۲٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha