۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
طرح اقدام راهبرد ملی هوش مصنوعی تایلند افق ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۷

طرح اقدام راهبرد ملی هوش مصنوعی تایلند افق ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۷

تا سال ۲۰۲۷ تایلند زیست بوم موثری برای ارتقای توسعه هوش مصنوعی و کاربرد آن برای ارتقای اقتصاد و کیفیت زندگی خواهد داشت.

به گزارش بازار، ابوالقاسم رجبی نوشت: بیانیه چشم انداز کشور تایلند این است: تا سال ۲۰۲۷ تایلند زیست بوم موثری برای ارتقای توسعه هوش مصنوعی و کاربرد آن برای ارتقای اقتصاد و کیفیت زندگی خواهد داشت. حوزه های هدف برنامه تایلند: ۱. فناوری و توانمندی انسانی(آموزش، بازآموزش و ارتقای نیروی انسانی در همه بخش های اقتصاد) ۲.رشد اقتصادی(افزایش بهره وری و محصولات و خدمات با ارزش افزوده بالا با استفاده از هوش مصنوعی و محرکه تحقق دستور کار ملی تایلند) ۳.اثربخشی اجتماعی و رفاهی(بهبود دسترسی مردم به خدمات دولتی، پرکردن شکاف طبقاتی در درآمد، دسترسی به سلامت و آموزش)

راهبردهای پنج گانه تایلند:
راهبرد ۱: تقویت چارچوب‌های حقوقی، اخلاقی و اجتماعی، از طریق تدوین، آموزش و آگاهی در زمینه استانداردها، قوانین و اخلاق هوش‌مصنوعی هدف اینست که تا سال ۲۰۲۷ حداقل ششصد هزار شهروند تایلند در این زمینه آموزش و آگاهی دریافت کرده باشند و قوانین و مقررات هوش‌مصنوعی در این کشور پیاده سازی شوند.

راهبرد ۲. زیرساخت هوش‌مصنوعی پایدار از طریق ۱. بهبود زیرساخت‌های رایانشی پر قدرت ۲. ایجاد سکوی واسط برنامه کاربردی هوش‌مصنوعی، ۳. تشکیل شبکه نخبگان جهت تحقیق و توسعه. هدف قابل سنجش راهبرد افزایش سالانه ده درصدی در سرمایه‌گذاری در بخش هوش‌مصنوعی است.

راهبرد ۳. سرمایه‌گذاری در آموزش و سرمایه انسانی از طریق ۱. ایجاد برنامه‌های هوش‌مصنوعی در دانشگاه، ۲. تأسیس کرسی تحقیقات هوش‌مصنوعی، ۳. ایجاد سازوکارهای همکاری بین‌المللی با محققین و خبرگان بین‌المللی. هدف قابل سنجش راهبرد، ایجاد ۳۰ هزار نیروی انسانی هوش‌مصنوعی است.

راهبرد ۴. توسعه نوآوری و تشویق فناوری هوش‌مصنوعی از طریق پیاده سازی هوش‌مصنوعی در ۱۰ حوزه هدف. هدف قابل سنجش راهبرد توسعه حداقل ۱۰۰ نمونه اولیه آزمایشی الگوی هوش‌مصنوعی در شش سال است. همچنین ایجاد کسب‌وکار با ارزش افزوده اجتماعی تجمیعی ۱.۴ میلیارد دلاری در این بخش‌ها هدف گذاری شده‌است.

راهبرد ۵. ارتقای استفاده از هوش‌مصنوعی در بخش عمومی و خصوصی از طریق ۱. عرضه قابلیت‌های هوش‌مصنوعی به صنایع کلیدی، ۲. ایجاد سند باکس و دیگر راهکارهای نوآوری کسب و کار. هدف قابل سنجش راهبرد رسیدن به ۶۰۰ نهاد و کسب و کار بخش خصوصی که از هوش‌مصنوعی نوآورانه استفاده می‌کنند و ارتقای جایگاه هوش‌مصنوعی این کشور در شاخص‌های بین‌المللیده حوزه هدف: سه حوزه اولویت اول تا ۲۰۲۴: ۱.غذا و کشاورزی، ۲.خدمات دولت، ۳.سلامت و بهداشت. هفت اولویت افق برنامه:۱. آموزش، ۲. امنیت و ایمنی، ۳.انرژی و محیط زیست، ۴.تدارکات و حمل و نقل، ۵.توریسم و صنایع خلاق ۶. تولید و ۷.مالی و بازرگانی

کد خبر: ۲۸۳٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha