۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
خیز مرکز آموزش بازرگانی برای ارتباط نفتی خوزستان و جهان| هیات اقتصادی در نمایشگاه نفت عراق حضور یافت
بازار گزارش می‌دهد؛

خیز مرکز آموزش بازرگانی برای ارتباط نفتی خوزستان و جهان| هیات اقتصادی در نمایشگاه نفت عراق حضور یافت

بصره- مرکز آموزش بازرگانی خوزستان برای ارتباطات در حوزه نفتی این استان با دیگر نقاط جهان برنامه ریزی کرده است.

محمود نواصر؛ نمایشگاه نفت و گاز بصره عراق با حضور ۹۹ شرکت نفتی از ۱۱ کشور شامل فرانسه، انگلستان، چین، ایران، عراق، سوریه، کویت، عربستان سعودی، پاکستان و... برگزار شده است.

نمایشگاه نفت و گاز بصره از سال ۲۰۰۷ کار خود را آغاز کرد و هم ‌اکنون به ‌عنوان بزرگترین نمایشگاه از نوع خود در عراق شهرت یافته و در حال تبدیل کردن بصره به‌ پایتخت نفت این کشور است.

این رویداد فضایی تجاری برای تصمیم‌گیرندگان بلندپایه ایجاد می‌کند تا با برقراری ارتباط با صنعتگران داخلی و بین‌ المللی، آخرین فناوری‌ ها، تجهیزات و محصولات درزمینه نفت و گاز را به نمایش بگذارند.

این دوره از نمایشگاه نفت و گاز بصره چهار روزه و از ۲۸ تا ۳۱ فرودین ماه دایر شده است. در این نمایشگاه صنعتگران داخلی و بین ‌المللی از بخش خصوصی و همچنین شرکت ‌های ملی و وزارتخانه‌ها از بخش دولتی حضور دارند.

عراق با داشتن ۱۴۵ میلیارد بشکه نفت و ۱۳۲ تریلیون فوت مکعب گاز با ریسک اکتشاف زمین شناسی کم و ثبات نسبتاً بالا، خود را به عنوان یک منبع کلیدی نفت و گاز در منطقه متمایز کرده است که نویدبخش حرکت مثبت بیشتر در سال های آینده و پس از آن است

عراق با داشتن ۱۴۵ میلیارد بشکه نفت و ۱۳۲ تریلیون فوت مکعب گاز با ریسک اکتشاف زمین شناسی کم و ثبات نسبتاً بالا، خود را به عنوان یک منبع کلیدی نفت و گاز در منطقه متمایز کرده است که نویدبخش حرکت مثبت بیشتر در سال های آینده و پس از آن است.

بخش انرژی عراق به شدت مبتنی بر نفت است و تقریباً ۹۴ درصد از نیازهای انرژی آن از طریق نفت تأمین می شود. علاوه بر این، درآمدهای صادرات نفت خام بیش از دو سوم تولید ناخالص داخلی را در سال ۲۰۰۹ تشکیل می داد.

خیز مرکز آموزش بازرگانی برای ارتباط نفتی خوزستان و جهان| هیات اقتصادی در نمایشگاه نفت عراق حضور یافت

انتظار می ‌رود بازار نفت و گاز در عراق در دوره پیش‌بینی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ با CAGR بیش از ۲.۴ درصد رشد کند. عواملی مانند افزایش تولید و مصرف نفت و گاز طبیعی، پروژه‌ های زیرساختی خط لوله آتی، برنامه‌ هایی برای بهبود زیرساخت‌ های نفتی در سراسر کشور است و انتظار می رود سرمایه گذاری در هر سه بخش نفت و گاز، رشد بازار نفت و گاز عراق را در دوره پیش بینی افزایش دهد.

از آنجایی که انتظار می‌ رود نفت یکی از اجزای اصلی ترکیب انرژی باقی بماند، می ‌تواند فرصتی برای شرکت‌ ها باشد تا از میادین نفتی معمولی با عیار عالی نفت با نرخ ‌های ارزان ‌تر بهره‌برداری کنند و سودآوری خود را افزایش دهند.

افزایش تعداد پروژه ها در بخش نفت و گاز به رشد این صنعت کمک کرده است. شرکت ‌ها در سراسر جهان از منابع خود برای بهبود سهم خود در بازار نفت و گاز عراق استفاده می‌ کنند و تلاش می‌ کنند تا دستاوردهای خود را در سال ‌های آینده افزایش دهند.

با توجه به اهمیت بالای نمایشگاه نفت و گاز بصره عراق و از سوی دیگر نفت خیز بودن و وجود صنایع توانمند خوزستان، یک هیات اقتصادی شامگاه پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه از این استان به نمایشگاه عراق اعزام شد که مرکز آموزش بازرگانی خوزستان در این خصوص اقدام کرد.

خیز مرکز آموزش بازرگانی برای ارتباط نفتی خوزستان و جهان| هیات اقتصادی در نمایشگاه نفت عراق حضور یافت

تسهیل فعالیت کسب و کارها از طریق آموزش

مدیر مرکز آموزش بازرگانی خوزستان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مرکز آموزش بازرگانی ایران از سال ۱۳۷۴ به عنوان بازوی آموزشی وزارت بازرگانی سابق و ذیل موسسه مطالعات و پژوهش‌ های بازرگانی شروع به فعالیت کرد و هم اکنون توانسته است با توسعه کیفی و کمی فعالیت‌ های خود نقشی سازنده به منظور افزایش بهره‌ وری منابع انسانی بخش صنعت، معدن و تجارت کشور داشته باشد.

داریوش امامی افزود: مرکز آموزش بازرگانی خوزستان به عنوان یکی از مهم ترین مراکز آموزش‌ های تخصصی کسب و کار نقشی فعال در راستای راهبری، مدیریت و اجرای آموزش‌ های مورد نیاز در حوزه کسب و کار را در سطح کشور عهده دار است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های مرکز آموزش بازرگانی خوزستان، توضیح داد: این مرکز رویکردی منسجم و هدفمند را برای ارتقای دانش، بینش و مهارت‌ های حرفه‌ ای شاغلان حوزه کسب و کار کشور در پیش گرفته است.

خیز مرکز آموزش بازرگانی برای ارتباط نفتی خوزستان و جهان| هیات اقتصادی در نمایشگاه نفت عراق حضور یافت

مدیر مرکز آموزش بازرگانی خوزستان عنوان کرد: با استفاده از روش‌ های کاربردی در طراحی و اجرای دوره ‌های آموزشی تلاش شده نقشی موثر در بهبود مستمر فعالیت‌های تجاری از سوی مرکز آموزش بازرگانی خوزستان رقم بخورد.

امامی با تاکید بر اینکه حضور فعالان اقتصادی خوزستان در بازارهای جدید از اهداف مرکز آموزش بازرگانی خوزستان است، بیان کرد: نمایشگاه نفت و گاز بصره عراق فرصتی ویژه است که ضرورت داشت از آن به بهترین شکل استفاده شود.

امامی: استان خوزستان با کشورهای عراق و کویت همجوار است و از سوی دیگر خوزستان صنایع توانمندی دارد که باید این ظرفیت ها به سوی توسعه اقتصادی هدایت شود؛ مرکز آموزش بازرگانی در این زمینه با جدیت پیگیر است و به صورت مستمر دوره آموزشی تخصصی برگزار می کند

وی کمک به صنایع خوزستان برای افزایش مهارت مجموعه های خود را مهم برشمرد و گفت: استان خوزستان با کشورهای عراق و کویت همجوار است و از سوی دیگر خوزستان صنایع توانمندی دارد که باید این ظرفیت ها به سوی توسعه اقتصادی هدایت شود؛ مرکز آموزش بازرگانی در این زمینه با جدیت پیگیر است و به صورت مستمر دوره آموزشی تخصصی برگزار می کند.

مدیر مرکز آموزش بازرگانی خوزستان تاکید کرد: مسیر توسعه اقتصادی به ویژه در حوزه صنایع با آموزش و پیگیری های مرکز آموزش بازرگانی خوزستان هموار شده و یک تحول بنیادین در این خصوص رقم خورده است.

خیز مرکز آموزش بازرگانی برای ارتباط نفتی خوزستان و جهان| هیات اقتصادی در نمایشگاه نفت عراق حضور یافت

مسیر تجارت در خوزستان هموار شد

مدیر آموزش مرکز آموزش بازرگانی خوزستان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پیرو سیاستگذاری کلان اقتصادی کشور، به دنبال ارزآوری از طریق صادرات هستیم که این امر در وهله اول نیاز به آموزش فعالان اقتصادی دارد.

نسرین محمدی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، فعالان اقتصادی را برای حضور در بازارهای جهانی از طریق آموزش های لازم کمک می کند.

محمدی: قوانین حوزه تجاری و کسب و کارها به صورت دائم در حال تغییر است و بر همین پایه و اساس آموزش ها نیز باید به روز باشد که مرکز آموزش بازرگانی خوزستان به این مهم توجه دارد

وی آموزش های به روز و تخصصی را پیش نیاز فعالیت های تجاری قلمداد کرد و گفت: قوانین حوزه تجاری و کسب و کارها به صورت دائم در حال تغییر است و بر همین پایه و اساس آموزش ها نیز باید به روز باشد که مرکز آموزش بازرگانی خوزستان به این مهم توجه دارد.

خیز مرکز آموزش بازرگانی برای ارتباط نفتی خوزستان و جهان| هیات اقتصادی در نمایشگاه نفت عراق حضور یافت

مدیر آموزش مرکز آموزش بازرگانی خوزستان، آموزش تئوری بدون اجرای برنامه های عملی را شیوه ای منسوخ شده عنوان کرد و افزود: برگزاری تورهای تجاری پس از آموزش های تئوری در حال انجام است و قطعاً پیامدهای مثبتی از طریق حرکت آموزش به سوی تجارت واقعی به همراه دارد.

محمدی با اشاره به حضور هیات اقتصادی استان خوزستان در نمایشگاه نفت و گاز بصره کشور عراق، توضیح داد: دیدار چهره به چهره با شرکت های بزرگ نفتی جهان، معرفی فعالیت های اقتصادی، نشست های B۲B و آشنا شدن با روش های جدید فعالیت نفتی برخی از خروجی حضور هیات اقتصادی استان خوزستان در نمایشگاه نفت و گاز بصره کشور عراق بود.

خیز مرکز آموزش بازرگانی برای ارتباط نفتی خوزستان و جهان| هیات اقتصادی در نمایشگاه نفت عراق حضور یافت

وی تاکید کرد: حضور در رویدادهای جهانی جزو تقویم مرکز آموزش و بازرگانی خوزستان در سال ۱۴۰۳ است و علاقمندان به کسب آموزش و مهارت در زمینه تجارت به ویژه تجارت خارجی می توانند با حضور در دوره های پیش بینی شده، از این فرصت ویژه استفاده کنند.

به طور حتم توسعه اقتصادی بدون آموزش رقم نمی خورد و چنانچه یک فعال اقتصادی سریعا بدون دانش وارد تجارت شود قطعا با شکست مواجه می شود.

کسب و کار بدون آموزش به مثابه احداث بنای بدون پی است که سریعاً فرو می ریزد و سبب هدر رفتن سرمایه فرد می شود.

کد خبر: ۲۸۳٬۰۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha