۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
لزوم راه‌اندازی سامانه‌های کنترل قاچاق
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح کرد

لزوم راه‌اندازی سامانه‌های کنترل قاچاق

مویدی خرم آبادی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌های کنترل قاچاق گفت: با راه‌اندازی این سامانه‌ها امکان قاچاق سوخت در کشور به حداقل می‌رسد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، علی مویدی خرم‌آبادی با بیان اینکه در این دولت و دولت یازدهم اقدام‌های خوبی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شده است، گفت: وفور نعمت انرژی یکی از مواهب الهی برای مردم کشور به شمار می‌آید و طبیعی است اگر به‌صورت بهینه بهره‌برداری و استفاده نشود بخشی از آن تبدیل به ضدارزش می‌شود؛ درباره سوخت که فرآیند سخت و دشواری از تولید تا مصرف دارد، در هر مسیری امکان دستبرد به آن وجود دارد، اما ما با این موضوع به‌صورت نظام‌مند یا سامانه‌ای برخورد می‌کنیم.

وی افزود: در سال‌های گذشته به‌ویژه در دولت یازدهم و دوازدهم شاهد اتفاق بزرگی بودیم. در این سال‌ها سامانه‌های مختلفی برای رصد سوخت از نقطه تولید، در زنجیره حرکت تا مصرف و طی کردن یک مسیر امن تعریف شد و با طراحی سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) توانستیم در دیسپچینگ نیروگاه‌ها حدود ۱۰ میلیارد لیتر صرفه‌جویی کنیم.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: با راه‌اندازی سامانه‌ها، امروز این امکان وجود دارد از نقطه تولید تا رسیدن به دست مصرف‌کننده را رصد کنیم تا فضاهایی را که امکان تبدیل محصول سالم به کالای قاچاق داشته کنترل کنیم. به این ترتیب، دستگاه‌های مربوطه در این زمینه هوشمندانه عمل می‌کنند.

مویدی عنوان کرد: تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله داریم، اما با وجود الزام‌های کنونی و ابزارهای موجود توفیق‌های نسبی داشتیم و به‌ویژه در دولت کنونی تمرکز به‌صورت کار تخصصی، زیربنایی و دانش‌محور انجام شده و از کارهای سلیقه‌ای، جزیره‌ای، برخورد و دستگیری‌های خیابانی، مرزی و جاده‌ای کمتر استفاده شده است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: معتقدیم قاچاق محصول بی‌نظمی، بی‌انضباطی، قوانین و مقررات بی‌کیفیت و غیرقابل اقدام و فضاهای دارای ابهام، بدون شفافیت و روشن نبودن فرآیندهاست. امروز اگر کشورهای مختلف جهان توانسته‌اند در مقوله‌های تجارت، امنیت و اقتصاد پایداری و آرامش نسبی برای شهروندان خود ایجاد کنند، حاصل تمرکزشان بر بسترهای حقیقی است. سیاست‌های ستاد و راهبردهای بلندمدت آن بر همین اساس پایه‌گذاری شده تا شاهد توفیق‌های خوبی در کشور باشیم.

کد خبر: ۲۸٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha