۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳
طرح توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی «شهید باکری» سمنان
با حضور رئیس جمهور رقم خورد؛

طرح توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی «شهید باکری» سمنان

سمنان- با حضور حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور ایران اسلامی طرح توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی «شهید باکری» سمنان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار، همزمان با صبح پنجشنبه و با حضور رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم، طرح توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی «شهید باکری» سمنان مورد بهره برداری قرار گرفت. این طرح های توسعه ای شامل دو بخش تولید برق و دو واحد توربین ژنراتور گاز و عملیاتی شدن پروژه احداث بخش بخار این نیروگاه با سرمایه گزاری حدود ۳۰۰ میلیون یورو و با ظرفیت ۳۶۰ مگاوات است.

محمد حمیدی معاون استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره این طرح گفت: نیروگاه شهید باکری سمنان یکی از نیروگاه‌های پیشگام کشورمان در تامین برق صنایع است.

حمیدی با بیان اینکه این نیروگاه از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۳۲۴ مگاوات شامل ۲ واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی است ، تاکید کرد: این نیروگاه در تامین برق مورد نیاز صنایع استان نقش مهمی ایفا می کند.

وی افزود: امروز اما دو واحد دیگر این نیروگاه نیز هرکدام با ظرفیت ۱۸۶مگا وات با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید تا ظرفیت نیروگاه در مجموع به ۶۹۰ مگاوات برسد.

معاون عمرانی استاندار سمنان همچنین گفت: این امر می تواند در زمینه برق مورد نیاز صنایع استان یک گام اساسی و رو به جلو باشد.

حمیدی درباره تجهیزات این نیروگاه توضیح داد: دو واحد توربین ژنراتور گاز کلاس ای پیشرفته به ظرفیت نامی ۳۶۶ مگاوات در نیروگاه قدس یا همان شهید باکری سمنان احداث و راه اندازی شده که توان این نیروگاه را مضاعف می کند.

کد خبر: ۲۸۲٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha