۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶
زنان شاغل در امور مالی در انگلیس یک سوم مردان درآمد دارند

زنان شاغل در امور مالی در انگلیس یک سوم مردان درآمد دارند

آمار و ارقام دستمزدها در بریتانیا نشان می‌دهد که حقوقی که زنان در شرکت‌های بزرگ مالی دریافت می‌کنند، به طور متوسط ۲۸.۸ درصد کمتر از حقوقی است که همتایان مرد آن‌ها دریافت می‌کنند.

به گزارش بازار، داده‌های حقوق و دستمزد ۲۱ شرکت در بریتانیا که توسط رویترز بررسی‌شده است، نشان می‌دهد که برخی از شرکت‌های مالی برتر این کشور حقوقی که به زنان می‌دهند، به طور متوسط ۲۸.۸ درصد کمتر از همتایان مرد آن‌هاست اگرچه این شرکت‌ها می‌گویند تلاش می‌کنند زنان بیشتری را با حقوق بالاتر برای پست‌های مدیریتی استخدام کنند.

بانک‌ها، شرکت‌های مدیریت سرمایه و همچنین شرکت‌های بیمه در سراسر بریتانیا متعهد شده‌اند که شکاف‌های حقوقی طولانی‌مدت جنسیتی را کاهش دهند.

این مؤسسات شکاف‌های جنسیتی را عمدتاً به حضور پررنگ‌تر مردان در پست‌های مدیریتی نسبت می‌دهند؛ پست‌هایی که با پاداش‌های سخاوتمندانه همراه است. در حالی که بیشتر زنان در شغل‌هایی با دستمزد و پاداش کم یا بدون پاداش و یا شغل‌های پاره‌وقت فعال هستند.

محاسبات رویترز که بر اساس داده‌های مربوط به دستمزدها انجام شده است، نشان می‌دهد که شکاف دستمزد در شرکت‌های برتر خدمات مالی نسبت به سال گذشته دو درصد کاهش یافته است، اما بسیار بیشتر از میانگین کل بخش‌ها در بریتانیا است که در سال گذشته ۱۰.۷ درصد بود.

از سال ۲۰۱۷، شرکت‌هایی که در بریتانیا بیش از ۲۵۰ کارمند در استخدام خود دارند، ملزم به افشای تفاوت بین حقوق و پاداش کارکنان مرد و زن هستند. آنها تا ۴ آوریل مهلت داشتند تا داده های آوریل ۲۰۲۳ را افشا کنند.

بر اساس این گزارش، بسیاری از این شرکت‌های بزرگ مالی برای جذب و حفظ زنان با استعداد در شغل‌های مهم با مشکل مواجه هستند، که این امر سرعت تغییرات را در تمام بخش‌ها کاهش می‌دهد.

داده‌های بررسی شده توسط رویترز نشان می‌دهد که در بخش بین‌المللی بانک گلدمن ساکس در لندن، میانگین شکاف دستمزد بین مردان و زنان از ۵۳.۲ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۵۴ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت و در میان ۲۱ کارفرمای اصلی در بخش مالی که داده‌های آن‌ها بود، همچنان بزرگترین محسوب می‌شود.

کد خبر: ۲۸۱٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha