۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۶
کالاهای استان سمنان به ۴۳ کشور صادر شد| ۲۸ درصد افزایش ارزش صادرات
مدیرکل گمرک استان سمنان:

کالاهای استان سمنان به ۴۳ کشور صادر شد| ۲۸ درصد افزایش ارزش صادرات

سمنان- حاجیان نژاد، مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: طی سال گذشته ۱۵۱ میلیون دلار کالا از استان به ۴۳ کشور دنیا صادر شده است.

مرتضی حاجیان نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه در سال گذشته ۳۹۵ هزار و ۹۵ تن کالا به ارزش ۱۵۱ میلیون دلار از گمرک های استان سمنان شامل گمرک سمنان، منطقه ویژه اقتصادی گرمسار و شاهرود صادر شده است، ابراز کرد: ۴۳ کشور دنیا میزان کالاهای تولیدی استان سمنان بوده اند.

وی با بیان اینکه عراق، افغانستان، ترکیه و ... در زمره کشورهای میزبان کالاهای صادراتی استان سمنان بوده است، افزود: عمده کالاهای صادراتی استان در سال گذشته سیم و کابل، هیدرو کربن، کاشی، گچ و ... بوده است.

مدیرکل گمرک استان سمنان بیان کرد: میزان صادرات استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۸ درصد افزایش ارزش داشته و این نشان دهنده کیفی سازی صادرات در استان سمنان است.

حاجیان نژاد با بیان اینکه درآمد گمرکی استان سمنان در سال گذشته شش هزار و ۳۶۷ میلیارد ریال بوده است، ابراز کرد: این میزان در قیاس با سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۳ درصد بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه تجارت خارجی استان سمنان نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن ۵۹ درصد رشد داشته است، ابراز کرد: تعداد کشورهای میزبان کالاهای تولیدی استان سمنان نیز نسبت به سنوات قبل از رشد خوبی برخوردار بوده است.

مدیرکل گمرک استان سمنان از رشد شاخص صادرات وزنی کالاهای تولیدی استان در سال قبل خبر داد و بیان کرد: میزان صادرات استان در سال ۱۴۰۲ در قیاس با سال قبل از آن به لحاظ وزنی ۲۷ درصد رشد داشته است.

کد خبر: ۲۸۱٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha