۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
ضرورت خرید تضمینی ماهانه ۱۰ هزارتن تخم مرغ از مرغداران
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن اعلام کرد

ضرورت خرید تضمینی ماهانه ۱۰ هزارتن تخم مرغ از مرغداران

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به مازاد تولید، خرید تضمینی حداقل ۱۰ هزارتن تخم مرغ از مرغداران در راستای تعدیل قیمت بازار امری ضروری است.

به گزارش بازار، حمیدرضا کاشانی، از کاهش قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: با توجه به مازاد تولید، قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری به ۳۷ تا ۳۸ هزارتومان رسیده است که براین اساس ۱۰ هزارتومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

به گفته او، با توجه به شرایط تولید و مازاد، صادرات مازاد بر نیاز کشور و خرید تضمینی در راستای حمایت از مرغداران باید صورت بگیرد.

کاشانی ادامه داد: در راستای تعدیل بازار و کاهش زیان مرغداران، حداقل ماهانه ۱۰ هزارتن خرید تضمینی تخم مرغ باید از مرغداران صورت بگیرد.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن با تاکید بر اصلاح هرچه سریع‌تر قیمت تخم مرغ گفت: بنابر توافق صورت گرفته قیمت تخم مرغ تا پایان ماه رمضان تغییری ندارد، اما بعد از عید فطر به فوریت باید قیمت جدید اعلام شود، قیمت پیشنهادی ما هم برای هرکیلو تخم مرغ ۶۰ هزارتومان است.

او گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال حداقل ۵ درصد و صادرات ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

کد خبر: ۲۸۱٬۱۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha