۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۳
شرکت های توسعه عمران در استان سمنان ایجاد می‌شوند
استاندار سمنان:

شرکت های توسعه عمران در استان سمنان ایجاد می‌شوند

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان گفت: در راستای مردمی سازی اقتصاد، تمام شهرستان‌های استان دارای شرکت‌های توسعه و عمران می‌شوند.

سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه برای تحقق شعار سال جاری مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور العمل هایی در استان در دست اجرا است، تاکید کرد: تقویت تعاونی ها یکی از مهمترین اقدامات طی سال جاری در استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه در راستای مردمی سازی اقتصاد، تمام شهرستان های استان سمنان دارای شرکت های توسعه و عمران می شوند، افزود: به فرمانداران ابلاغ شده که در شهرستانی که شرکت های توسعه عمران وجود ندارد، تاسیس آن را به صورت جدی و با فوریت پیگیری و تسهیل کنند.

استاندار سمنان با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف اقتصادی استان به ویژه تقویت تولید به همراهی مردم نیاز است، تاکید کرد: دستگاه های اجرایی استان از این پس پروژه های خود را به شرکت های توسعه عمران که نوعی تعاونی های مردم نهاد هستند، واگذار خواهند کرد.

هاشمی با بیان اینکه شرکت های تعاونی و شرکت های توسعه عمران استان سمنان به بهترین شکل ممکن از ظرفیت مشارکت مردم بهره گیری خواهند کرد، گفت: این شرکت ها به مردمی سازی اقتصاد و تولید در استان کمک خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سه ماه زمان مشخص شده تا شهرستان های فاقد شرکت های توسعه عمران در استان سمنان، شاهد تشکیل این تعاونی ها باشند، بیان کرد: در راستای تقویت شرکت های تعاونی و شرکت های توسعه و عمران شهرستان ها هر تلاشی را صورت خواهیم داد.

استاندار سمنان با بیان اینکه شرکت های توسعه عمران همچنین سرمایه های مردمی را نیز به حرکت در آورده و از آنها در زمینه تولید استفاده می شود، گفت: برای تقویت شرکت های توسعه عمران در شهرستان های استان تسهیلات نیز در کنار تسهیل گری پرداخت می شود.

به گزارش بازار، قانون تأسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد مصوب شد در بند اول این قانون آمده است: به منظور تـسریع در رشد و توسعه شهرستانها، هدایـت منابع مردمـی به بخشهای تولیدی، بسترسازی برای ورود بخشهای تعاونی و خصوصی به فعالیتهای اقتصادی و انجام طرحهایی که به دلیل افزونه‌زا (رانت‌زا)بودن آن، امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود ندارد، شرکتهایی با عنوان « شرکتهای تعاونی توسعه و عمران شهرستانی» که تابع این قانون، قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای سیاستهای کلی اصل (۴۴) قانون اساسی می‌باشند، براساس این قانون تشکیل می‌گردد.

گفتنی است اعضای شرکت توسعه عمران تنها کافی است بومی همان شهرستان باشند و هر کسی می تواند در این نوع شرکت های تعاونی که کارهای تولیدی، عمرانی، اقتصادی و ... را با حضور مردم انجام می دهند، عضو شود.

کد خبر: ۲۸۱٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha