۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
برخورداری هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی از پساب تصفیه خانه فاضلاب
مدیرعامل آب و فاضلاب زنجان خبر داد؛

برخورداری هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی از پساب تصفیه خانه فاضلاب

زنجان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در سه شهرک صنعتی اشراق، نوآوران و شهریاری زنجان از پساب تولیدی در تصفیه خانه فاضلاب برخوردار می‌شود.

به گزارش بازار و به نقل از شرکت آب و فاضلاب زنجان، علی محمد نادرخانی گفت: در حال حاضر بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح‌های واگذاری پساب به صنایع استان زنجان در دست اجراست.

وی افزود: این طرح‌ها شامل احداث ۸۵ کیلومتر خط انتقال، ۸۰ کیلومتر شبکه توزیع و اجرای چندین باب ایستگاه پمپاژ، مخازن ذخیره و تصفیه خانه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: این شرکت از پساب تصفیه شده فاضلاب در تصفیه خانه زنجان، ۴۰ لیتر در ثانیه به شهرک صنعتی نوآوران، ۴۰ لیتر در ثانیه به شهرک صنعتی اشراق و ۱۲۰ لیتر در ثانیه نیز به شهرک صنعتی شهید شهریاری اختصاص می‌دهد.

نادرخانی گفت: با بهره‌برداری از فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان، ظرفیت تولید پساب در این تصفیه خانه به سالانه ۲۷ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، سالانه بیش از ۶ میلیون مترمکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی زنجان صرفه جویی خواهد شد، افزود: در حال حاضر سالانه ۴.۵ میلیون مترمکعب پساب به کارخانه راشا کاسپین واگذار می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان در مجموع با اعتباری بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال و با سیستم اس بی آر و لجن فعال کار می‌کند.

نادرخانی گفت: هم اکنون جمعیتی افزون بر ۵۴۲ هزار نفر در شهر زنجان ساکن هستند که از این میزان، ۶۰ درصد آنها از خدمات فاضلاب شهری برخوردار هستند.

کد خبر: ۲۸۰٬۹۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha