۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
سال گذشته ۵۰ فضای آموزشی و پرورشی در گلستان احداث شد| مشارکت خیرین در ساخت ۴۹ فضا 
مدیرکل نوسازی مدارس گلستان:

سال گذشته ۵۰ فضای آموزشی و پرورشی در گلستان احداث شد| مشارکت خیرین در ساخت ۴۹ فضا 

گرگان- مدیرکل نوسازی مدارس استان گلستان گفت: ۴۹ فضای آموزشی و پرورشی  از ۵۰ فضای آموزشی و پرورشی  تحویلی سال ۱۴۰۲ یعنی ۹۸ درصد آن با مشارکت خیرین مدرسه ساز ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان، وحید فراهی با بیان اینکه این استان با جمعیت دانش‌آموزی حدود ۴۱۸ هزار نفر جزو استان‌هایی محسوب می‌شود که تراکم دانش آموزی نسبتا بالایی دارد، اظهار کرد: پس از استقرار دولت سیزدهم با انجام برنامه‌ریزی و تنظیم نقشه توسعه استان با کمک سازمان مرکزی نقاط هدف جهت توسعه بیشتر فضاهای آموزشی و ایجاد عدالت موردنظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و دولت فراهم شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر سرانه دانش‌آموزی استان حدود ۴.۸ متر مربع است و تلاش این اداره کل بهبود و ارتقای آن است.

مدیر کل نوسازی مدارس گلستان افزود: در طرح شهید عجمیان با توجه به مشارکت گسترده گروه‌های جهادی دانشجویی و دانش‌آموزی در کنار گروه‌های مردمی بیش از ۸۰۰ مدرسه با سه هزار کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال در تابستان ۱۴۰۲ شاداب‌سازی و بهسازی شد.

فراهی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۶ فضای آموزشی و پرورشی در استان فعال است، گفت: با مشارکت ارزشمند خیرین در سال ۱۴۰۲ این اداره کل موفق به تحویل ۵۰ فضای آموزشی و پرورشی با ۱۹۷ کلاس درس و اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان شد که رشد دو برابری نسبت به ابتدای دولت داشته است.

وی افزود: در حوزه خرید و توزیع تجهیزات آموزشی و هنرستانی نیز رشد پنج برابری از ابتدای دولت تاکنون صورت پذیرفته و تا پایان سال گذشته بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی هنرستانی و گرمایشی در سطح استان با اولویت مناطق کم برخوردار توزیع شده است.

فراهی با تشکر از خیران مدرسه ساز بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۰ درصد از تعهدات خیرین محقق شده است و ۴۹ فضای آموزشی و پرورشی از ۵۰ فضای آموزشی و پرورشی تحویلی سال ۱۴۰۲ یعنی ۹۸ درصد آن با مشارکت خیرین مدرسه ساز ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰ درصد از تعهدات خیرین به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال متعلق به مسئولیت اجتماعی صنایع و دستگاه ها بوده است و برنامه ریزی لازم جهت افزایش این اعتبار انجام شده است.

این مقام مسئول در تشریح روند اجرای طرح شهید عجمیان گفت: در طرح شهید عجمیان با توجه به مشارکت گسترده گروه‌های جهادی دانشجویی و دانش‌آموزی در کنار گروه‌های مردمی بیش از ۸۰۰ مدرسه با سه هزار کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال در تابستان ۱۴۰۲ شاداب‌سازی و بهسازی شد.

مدیر کل نوسازی مدارس گلستان در خصوص اولویت ها و برنامه های راهبردی استان در سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: برنامه مهم این اداره کل در سال جدید تکمیل سند توسعه استان و شناسایی نقاط هدف برای رفع محرومیت‌های آموزشی است.

وی گفت: در این راستا جمع‌آوری کلاس‌های کانکسی در مدارس استان، اتمام و تکمیل مدارس نیمه تمام خیرین و برنامه‌ریزی برای احداث مدارس کانون محله در اولویت قراردارد.

کد خبر: ۲۸۰٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha