۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
بسته تشویقی ۱۸۲ میلیون دلاری عربستان برای تقویت رشد بخش معدن؛ تلاش برای کاهش وابستگی به نفت

بسته تشویقی ۱۸۲ میلیون دلاری عربستان برای تقویت رشد بخش معدن؛ تلاش برای کاهش وابستگی به نفت

عربستان دارای منابع معدنی دست نخورده به ارزش ۲.۵ تریلیون دلار است که تلاش دارد به یک بازیگر پیشرو جهانی در استخراج مواد معدنی تبدیل شود و در این راستا اقدام به سرمایه گذاری ۱۸۲میلیون دلاری کرده است.

بازار؛ گروه صنعت: در عربستان سعودی، دولت برنامه جدیدی به ارزش ۱۸۲ میلیون دلار برای تقویت رشد بخش معدن آغاز کرده است. به گزارش استیل رادار، این ابتکار بخشی از طرح بزرگتر چشم انداز ۲۰۳۰ است که توسط ولیعهد محمد بن سلمان هدایت می شود و هدف آن تنوع بخشیدن به اقتصاد کشور و کاهش وابستگی آن به نفت است. بسته تشویقی شامل اقدامات مختلفی برای حمایت و ارتقای صنعت معدن در کشور است.

بسته تشویقی۱۸۲ میلیون دلاری عربستان در بخش معدن

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی در تلاش برای تقویت صنعت معدن خود، بسته تشویقی قابل توجهی به ارزش ۶۸۵ میلیون ریال سعودی (۱۸۲ میلیون دلار) معرفی کرده است. این برنامه برای کمک به شرکت های اکتشاف مواد معدنی در مراحل اولیه و تشویق سرمایه گذاری در این بخش مهم طراحی شده است.

به عبارت ساده تر، «چشم انداز ۲۰۳۰» طرحی است که توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی برای کاهش اتکای این کشور به نفت و توسعه سایر بخش های اقتصاد ایجاد شده است. یکی از جنبه های مهم این طرح، بخش معدن است که برای به دست آوردن مواد معدنی مانند کبالت، لیتیوم، نیکل و عناصر خاکی کمیاب حیاتی است. این مواد معدنی برای ساخت باتری‌ هایی که در فناوری‌ های انرژی سبز مانند خودروهای الکتریکی و توربین‌ های بادی استفاده می‌ شوند، ضروری هستند. هدف عربستان سعودی با تمرکز بر این منابع از انتقال جهانی به منابع انرژی پاک تر و پایدارتر است.

در این گزارش آمده است: وزارت صنعت و منابع معدنی عربستان، همراه با وزارت سرمایه گذاری، مشوق هایی را برای کمک به کاهش ریسک برای شرکت هایی که در حال اکتشاف منابع معدنی در عربستان هستند، ایجاد کرده اند. هدف این برنامه از طریق حمایت های مالی، تشویق شرکت ها به اکتشاف منابع معدنی در کشور است. به زبان ساده تر، ریاض، در تلاش است تا محیطی دلپذیر برای سرمایه گذاران داخلی و بین المللی ایجاد کند.

استیل رادار: عربستان سعودی دارای مقدار قابل توجهی از منابع معدنی دست نخورده به ارزش حدود ۲.۵ تریلیون دلار است و با این ثروت از منابع، این کشور قصد دارد به یک بازیگر پیشرو جهانی در اکتشاف و استخراج مواد معدنی تبدیل شود

نکته قابل تامل اینکه مطالعات اخیر نشان داده است که عربستان سعودی دارای مقدار قابل توجهی از منابع معدنی دست نخورده به ارزش حدود ۲.۵ تریلیون دلار است که بسیار بیشتر از آن چیزی است که قبلا تصور می شد. با این ثروت از منابع، این کشور قصد دارد به یک بازیگر پیشرو جهانی در اکتشاف و استخراج مواد معدنی تبدیل شود.

رقابت کشورها برای تبدیل شدن به رهبران صنعت معدن سودآور

همانطور که جهان به سمت استفاده از منابع پاک تر انرژی پیش می رود، مواد معدنی نقش مهمی ایفا خواهند کرد. حمایت عربستان سعودی از شرکت ‌هایی که در مراحل اولیه اکتشاف فعالیت می‌ کنند، با نیاز فزاینده به تأمین منابع پایدار برای اقتصاد آینده، که احتمالاً بیشتر به برق ‌رسانی متکی است، همسو می‌ شود. این بدان معناست که کشورها در سراسر جهان برای تبدیل شدن به رهبران صنعت معدن سودآور رقابت می کنند. تصمیم اخیر عربستان سعودی نشان دهنده تعهد قوی آنها به تأثیر گذاری بر آینده معدنکاری و ارتقای پایداری زیست محیطی است.

کد خبر: ۲۸۰٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha