۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
الزام استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب برای صدور پایان کار

الزام استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب برای صدور پایان کار

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف آبفای کشور گفت: مقرر شده صدور پایان کار ساختمان توسط مهندسان ناظر ساختمان مشروط به رعایت مباحث مرتبط با مدیریت بهینه و استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب در ساختمان‌ها باشد.

به گزارش بازار، علی سیدزاده مدیرکل دفتر مدیریت مصرف، خدمات مشترکین و کاهش هدر رفت آبفای کشور گفت: مقرر شده صدور پایان کار ساختمان توسط مهندسان ناظر ساختمان مشروط به رعایت مباحث مرتبط با مدیریت بهینه و استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب در ساختمان‌ها باشد.

سیدزاده، مدیرکل دفتر مدیریت مصرف، خدمات مشترکین و کاهش هدر رفت آبفای کشور اظهار داشت: رایزنی‌هایی با وزرات راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام شده که بر این اساس مقرر شده صدور پایان کار ساختمان توسط مهندسان ناظر ساختمان مشروط به رعایت مباحث مرتبط با مدیریت بهینه و استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب در ساختمان‌ها باشد.

وی آموزش و ارتقای فرهنگ جامعه نسبت به مدیریت مصرف آب را از عوامل مهم و اثرگذار عنوان کرد و افزود: نصب تجهیزات و ادوات کاهنده مصرف آب مانند پرلاتور و رگولاتور، سردوش‌های مخلوط‌کننده آب و هوا، فلاش تانک‌های دو مخزنه، شیرهای اهرمی و پدالی و شیرآلات الکترونیکی مجهز به چشم الکترونیک از عوامل مؤثر برای مدیریت مصرف آب شرب است.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف، خدمات مشترکین و کاهش هدر رفت آبفای کشور به نقش مؤثر تعرفه و قیمت‌گذاری آب در مدیریت مصرف اشاره و تأکید کرد: در ایران نیز مانند سایر کشورهای در حال توسعه، قیمت فروش آب بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی و تمام شده آب است و به همین دلیل، چون در سبد هزینه خانوار، سهم کمی را به خود اختصاص داده است، موضوع تعرفه عامل انگیزشی برای کاهش مصرف آب نیست.

کد خبر: ۲۸۰٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha