۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۴
۱۵۰ میلیون متر مکعب گاز تا ۳۶ ماه آینده به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می شود
در گفت و گو با بازار مطرح شد:

۱۵۰ میلیون متر مکعب گاز تا ۳۶ ماه آینده به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می شود

بوشهر- متجلی مدیر عامل نفت و گاز پارس گفت: با اجرای طرح توسعه ۴ میدان گازی در کشور،۱۵۰ میلیون متر مکعب گاز روزانه تا ۳۶ ماه آینده به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می شود.

محمدحسین متجلی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: توسعه طرح های پارس جنوبی و افزایش میزان تولید از میدان گازی پارس جنوبی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و در مجموعه نفت و گاز پارس در راستای رشد چشمگیر تولیدات در میادین مختلف نفتی و گازی اهتمام می ورزیم.

مدیر عامل نفت و گاز پارس خاطر نشان کرد: اجرای طرح های توسعه ای در ۴ میدان گازی کشور در دستور کار قرار دارد و انتظار داریم تا ۳۶ ماه آینده، ظرفیت تولید گاز کشور، روزانه ۱۵۰ میلیون متر مکعب افزایش یابد.

متجلی تصریح کرد: میدان گازی کیش، میدان مشترک فرزاد، میدان پارس شمالی و میدان گازی بلال از جمله مناطقی است که طرح های توسعه ای در آنها اجرایی و عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین برخی از فازهای پارس جنوبی نیز از جمله فاز ۱۱ توسعه خواهد یافت.

مدیر عامل نفت و گاز پارس ابراز داشت: طرح توسعه پارس شمالی و میدان فرزاد هر کدام روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب گاز شیرین وارد مدار بهره برداری می کنند و میدان بلال نیز روزانه ۱۴ میلیون متر مکعب به ظرفیت گاز کشور می افزاید.

متجلی تصریح کرد: میدان گازی کیش نیز مجموعا روزانه حدود ۸۰ میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری تا سال ۱۴۰۶ ارسال می کند و مجموع این میادین، روزانه ۱۵۰ میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه خواهد کرد.

وی افزود: از تمام توان و ظرفیت موجود برای رشد تولید در شرکت نفت و گاز پارس استفاده می کنیم که مشارکت بخش خصوصی نیز در این طرح ها، مورد توجه و تاکید قرار دارد.

کد خبر: ۲۸۰٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha