۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
رنو نخستین خودروساز اروپایی در بازیافت باتری| باتری خودروهای برقی اروپایی ۳۰ درصد ارزان می شود
بازار خبر می دهد:

رنو نخستین خودروساز اروپایی در بازیافت باتری| باتری خودروهای برقی اروپایی ۳۰ درصد ارزان می شود

باهوآود مدیر شبکه پایداری رنو گفت: رنو قصد دارد اولین خودروساز اروپایی باشد که باتری خودروهای پاک را در مقیاس صنعتی بازیافت و فلزات سنگین آن را برای تولید مجدد باتری به کارگیرد.

بازار؛ گروه خودرو: شب گذشته ژان فیلیپ باهوآود یکی از مدیران ارشد شرکت خودروسازی رنو طی مصاحبه ای خبر از برنامه جدید این خودروساز فرانسوی برای بازیافت و استخراج لیتیوم و سایر فلزات باتری خودروهای الکتریکی کارکرده را داد. این مدیر شبکه پایداری رنو با اشاره به اینکه در قاره اروپا هیچ خودروسازی نمی تواند مدعی بازیافت باتری خودروهای الکتریکی و هیبریدی کارکرده باشد، گفت: «رنو قصد دارد اولین خودروساز اروپایی باشد که باتری خودروهای پاک را در مقیاس صنعتی بازیافت و فلزات سنگین مانند نیکل، کبالت و لیتیوم را برای تولید مجدد باتری به کارگیرد.»

باتوجه به اینکه بیشتر فلزات مورد استفاده در باتری خودروهای الکتریکی در اروپا استخراج و پردازش می شود، با توجه به این موضوع خودروسازان و قطعه سازان اروپایی نسبت به وابستگی تامین لیتیوم یا باتری از چین نگران هستند. اما طرح جدید شرکت خودروسازی رنو می تواند منجربه صرفه جویی ۷۰ درصدی در هزینه تولید باتری باتری خودروهای پاک شود، نکته قابل توجه اینجاست که ۴۰ درصد قیمت خودروهای الکتریکی یا هیبریدی مربوط به باتری آن ها است.

براساس اعلام شرکت خودروسازی رنو در حال حاضر یک مرکز بازیافت طی شراکت با شرکت زباله سوئز در بندر دانکرک واقع در شمال فرانسه در دست ساخت است، باتوجه به برنامه ریزی های انجام شده این شرکت در سال ۲۰۲۵ به بهره برداری می رسد. رنو بزودی تولید خودروهای جدید خود در غرب پاریس را متوقف و سایت فلینس خود را به بازیافت قطعات نیمه های و باتری خودروهای الکتریکی یا هیبریدی اختصاص خواهد داد.

رنو معتقد است که در گام نخست اجرای این طرح می تواند سالانه ۹ هزار باتری را بازیافت کند، این خودروساز فرانسوی قصد دارد قطعات نیمه های، موتورهای الکتریکی، شارژرها و باتری خودروهای هیبریدی و الکتریکی را با ۳۰ درصد تخفیف برای خودروهای جدید به خودروسازان اروپایی بفروشد.

این برنامه می تواند منجربه کاهش قیمت خودروهای الکتریکی در اروپا و عدم وابستگی به زنجیره تامین چین شود، برنامه های جدیدی که خودروسازان اروپایی برای تولید خودروهای برقی در پیش گرفتند، بزودی بحران جدی برای فروش یا عرضه قطعات و خودروهای پاک چینی در قاره اروپا ایجاد خواهد کرد.

کد خبر: ۲۸۰٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha