۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۴
ضرورت حمایت وزارت میراث فرهنگی از رفع معضل آلودگی هوا و خشکی زاینده رود در اصفهان
معاون استاندار اصفهان مطرح کرد؛

ضرورت حمایت وزارت میراث فرهنگی از رفع معضل آلودگی هوا و خشکی زاینده رود در اصفهان

اصفهان - زینلیان؛ معاون استاندار اصفهان گفت: جریان دائمی زاینده‌رود باید در راستای رفع بحران های اصفهان از جمله فرونشست و آلودگی و توسعه گردشگری محقق شودو میراث فرهنگی لازم است از این جریان حمایت کند.

مهران زینلیان در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه توسعه گردشگری از طریق تحول در این صنعت، افزایش بسته های مورد انتخاب گردشگر و رفع برخی مشکلات این صنعت مورد توجه ما قرار گرفته است، اظهار کرد: توسعه گردشگری در اصفهان باید به واقع اجرایی شده و از حالت شعاری خارج شود.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا، فرونشست و خشکسالی به عنوان یکی از مهم ترین مشکلات اصفهان باید رفع شود، افزود: جریان دائمی زاینده‌رود تنها راه رفع این بحران ها است و باید در راستای توسعه گردشگری محقق شود.

معاون استاندار اصفهان تاکید کرد: در این زمینه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز می تواند از اصفهان در راستای رفع این معضلات حمایت های لازم را به عمل آورد.

نجات خانه های تاریخی اصفهان، مسجد سید و کارخانه ریسباف در دستور کار

وی با اشاره به وضعیت خاص برخی بناهای تاریخی اصفهان که در سال گذشته رسانه ها به آن پرداختند، گفت: نجات بخشی برخی بناهای تاریخی مانند مسجد سید، کارخانه ریسباف و برخی خانه‌های تاریخی در راستای توسعه گردشگری اصفهان مورد توجه قرار گرفته است.

زینلیان با اشاره به اینکه اصفهان به نوعی در مسیر ترانزیتی کشور قرار گرفته است و در نوروز رویکرد گردشگری نیز به آن اضافه می شود، گفت: متاسفانه امسال شاهد افزایش چشمگیر تصادفات نسبت به سال گذشته هستیم که درصدد کاهش آن هستیم، دلیل اصلی تصادفات نیز بی توجهی رانندگان به هشدارهای پلیس، عدم توجه به جلو، سرعت غیرمجاز و خواب آلودگی گزارش شده است.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از تصادفات در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرهای استان اتفاق افتاده است، بنابراین به مسافران نوروزی تاکید می کنیم که با ایمنی، رعایت نکات و هشدارهای پلیس راهور سفر نوروزی خود را مدیریت کنند.

مدیرکل هماهنگی امور عمرانی استان اصفهان بیان کرد: در شورای تصادفات استان اصفهان با مدیران و رؤسای دستگاه‌های مرتبط  برای کاهش میزان تصادفات همفکری، تبادل نظر و تصمیماتی نیز اخذ شد.

کد خبر: ۲۸۰٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      0 0
      هیچ‌کس حمایت نمی کنه همشون در حد حرف و وعده تا وقتی اصفهان نابود بشه شاید از خواب بیدار بشن