۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
رفع تصرف اراضی ملی گلستان به ارزش ۱۲۸ میلیارد تومان 
مدیر کل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

رفع تصرف اراضی ملی گلستان به ارزش ۱۲۸ میلیارد تومان 

گرگان- مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در سال ۱۴۰۲، یگان حفاظت راه و شهرسازی استان ۱۱ فقره اراضی ملی به متراژ ۴۳۸ هزار و ۴۲۴ متر مربع و به ارزش ۱۲۸ میلیارد تومان را رفع تصرف و به بیت المال بازگرداند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی گلستان، مهدی ملک اظهار کرد: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن علاوه بر اقدامات پیشگیرانه، وظیفه حفاظت و رفع تصرف از کلیه اراضی و املاک با اجرای دقیق و به موقع احکام قضایی را بر عهده دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان افزود: انجام گشت زنی مستمر در حوزه استحفاظی به منظور پیشگیری تعرض به اراضی، جلوگیری از هر گونه اخلال، تصرف، تعرض، تجاوز، تخریب، ایجاد مزاحمت در اراضی، برخورد قاطع و فوری با معترضین و متصرفین اراضی دولتی و ارجاع به مقامات قضایی و تهیه و تدوین طرح های موردنیاز به منظور تامین حفاظت اراضی را می توان از مهم ترین وظایف یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن عنوان کرد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در سال جاری ۱۱ مورد با رفع تصرف فوری به مساحت ۴۳۸ هزار و ۴۲۴ مربع و ارزش ۱۲۸ میلیارد تومان توسط یگان حفاظت این اداره کل از متصرفان و زمین خواران گرفته و به بیت المال بازگردانده شد.

وی با بیان اینکه مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اموال بیت المال نقش مهمی دارند، گفت: شهروندان می توانند موارد تصرف،تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.

ملک همچنین اظهار کرد: بیشترین تعداد رفع تصرف اراضی دولتی در امسال، با چهار فقره رفع در شهر گرگان انجام شد.

کد خبر: ۲۸۰٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha