۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
هشدار برای مزارع و باغات استان سمنان| سرمای بهاری وارد می شود
امروز صادر شد؛

هشدار برای مزارع و باغات استان سمنان| سرمای بهاری وارد می شود

سمنان- سازمان هواشناسی هشدار نارنجی بارش شدید باران و احتمال بروز سیلاب و همچنین کاهش شدید دمای هوا و احتمال سرمازدگی باغات را در استان سمنان ابلاغ کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سازمان هواشناسی همزمان با صبح دوشنبه هشدار نارنجی بارش شدید باران و احتمال بروز سیلاب همچنین کاهش شدید دمای هوا، وزش باد شدید و احتمال سرمازدگی باغات و همچنین مزارع را در استان سمنان ابلاغ کرده است.

این هشدار در پی ورود سامانه کم فشار بارشی به استان سمنان ابلاغ شده است سامانه ای که تا اواخر روز دوشنبه ششم فروردین در اقصی نقاط استان فعالیت خواهد داشت و سپس از استان خارج می شود.

در هشدار سازمان هواشناسی بارش شدید، احتمال بروز سیلاب و همچنین کاهش دمای هوا ذکر شده است کنترل پوشش گلخانه‌ها از جمله توصیه های هواشناسی به کشاورزان و باغداران استان محسوب می شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، درباره ابعاد هشدار نارنجی هواشناسی در استان بیان کرد: امروز دوشنبه اقصی نقاط استان سمنان میزبان سامانه برودتی و کم فشار بارشی است.

سید ایرج مصطفوی با بیان اینکه پرهیز از چرای دام در نواحی مرتفع از جمله بخش های این هشدار هواشناسی است، بیان کرد: کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌ ها و لایروبی جوی‌ها و خودداری از صعود به ارتفاعات و ناحیه‌های کوهستانی از توصیه های سازمان هواشناسی به مردم و اهالی بومی مناطق کوهستانی و روستاهای استان است.

وی با بیان اینکه امروز استان سمنان میزبان بارش شدید باران و در ارتفاعات برف خواهد بود، افزود: برای امروز بارش باران و رگبار و رعد و برق گاهی تگرگ، مه آلودگی بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، در استان سمنان محتمل است.

به گزارش بازار، احتمال وقوع صاعقه، جاری شدن روان‌آب و سیلاب و احتمال اختلال در تردد محورها به دلیل بارش باران و برف کاهش دید به دلیل مه‌آلودگی، کولاک و لغزندگی از جمله نکاتی است که در هشدار نارنجی هواشناسی استان سمنان به آنها اشاره شده است.

گفتنی است سامانه کم فشار بارشی امشب و بامداد فردا از استان سمنان خارج می شود اما روند کاهش دمای هوا و برودت در استان سمنان تا پایان هفته ادامه خواهد داشت و شاهد کاهش دمای در نقاط مختلف استان هستیم.

از کشاورزان و باغداران و دامداران استان سمنان به خصوص نیمه شمالی و مناطق مرتفع درخواست شده تا تمهیدات لازم را برای مقابله با نخستین سرمای شدید بهار ۱۴۰۳ بیاندیشند تا دچار مشکل نشوند.

سرما زدگی هر سال میلیارد ها تومان به کشاورزی استان سمنان خسارت وارد می کند و متاسفانه بیش از ۱۰ سال است که این اتفاق هر سال رخ داده و توانی برای مقابله با این سرمای بهاری نیز در استان سمنان و بین دستگاه های مرتبط وجود ندارد.

کد خبر: ۲۷۹٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha