۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
تولید جهانی فولاد در ماه فوریه  ۳.۷ درصد افزایش یافت|  تولید ۱۴۸.۸ میلیون تن فولاد خام توسط ۷۱ کشور
بازار بررسی می کند؛

تولید جهانی فولاد در ماه فوریه ۳.۷ درصد افزایش یافت| تولید ۱۴۸.۸ میلیون تن فولاد خام توسط ۷۱ کشور

جدیدترین گزارش انجمن جهانی فولاد نشان می دهد: تولید جهانی فولاد در ماه فوریه ۲۰۲۴ با افزایشی ۳.۷ درصد نسبت به فوریه سال ۲۰۲۳ به ۱۴۸.۸ میلیون تن رسید.

بازار؛ گروه صنعت: جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی انجمن جهانی فولاد حاکی از این است که تولید جهانی فولاد در فوریه ۲۰۲۴ با ۳.۷ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۲۳ به ۱۴۸.۸ میلیون تن رسید. در این گزارش آمده این رقم نسبت به ماه ژانویه ۰.۵ درصد افزایش داشته است. بر اساس داده های آماری منتشر شده در این گزارش کل تولید فولاد در کشورهای مستقل مشترک المنافع + اوکراین در طول ماه نسبت به فوریه ۲۰۲۳ به میزان ۲.۵ درصد کاهش یافت و به ۶.۷ میلیون تن رسید.

داده های آماری منتشر شده در این گزارش همچنین حاکی از این است که در دو ماه ژانویه و فوریه سال ۲۰۲۴ کل تولید جهانی فولاد خام توسط هفتاد و یک کشور تولید کننده ۳۰۶.۹ میلیون تن بوده است.

۱۰ کشور برتر تولید کننده فولاد در فوریه ۲۰۲۴

از سوی دیگر در جدیدترین گزارشی که انجمن جهانی فولاد مبنی بر ۱۰ تولید کننده برتر در ماه فوریه ۲۰۲۴ منتشر کرده، آمده است که در مدت نامبرده چین با تولید ۸۱.۲ میلیون تن در رتبه اول تولید قرار دارد در حالی که در مقیاس تولید سالانه رشدی ۳.۵ درصدی را به ثبت رسانده است.

تولید جهانی فولاد در ماه فوریه  ۳.۷ درصد افزایش یافت|  تولید ۱۴۸.۸ میلیون تن فولاد خام توسط ۷۱ کشور
۱۰ تولید کننده برتر فولاد در فوریه ۲۰۲۴

از سوی دیگر کشور هند با تولید ۱۱.۸ میلیون تن در فوریه ۲۰۲۴ در رتبه دوم تولید قرار گرفته در شرایطی که رشدی ۱۱.۴ درصدی را نیز به ثبت رسانده است. داده های آماری این گزارش همچنین نشان می دهد: کشورهای ژاپن با تولید ۷ میلیون تن، ایالات متحده با تولید ۶.۵ میلیون تن، روسیه با ۵.۷ میلیون تن، کره جنوبی با تولید ۵.۱ میلیون تن، ترکیه با تولید ۳.۱ میلیون تن، آلمان با تولید ۳.۱ میلیون تن و برزیل نیز با رقم زدن تولیدی به میزان ۲.۸ میلیون تن در جایگاه سوم تا نهم تولید فولاد خام در ماه فوریه ۲۰۲۴ جای گرفته اند. این گزارش همچنین نشان می دهد: ایران با به ثبت رساندن تولیدی به میزان ۲.۲ میلیون تن دهمین تولید کننده در مدت نامبرده است.

رشد ۴۶.۶ درصدی تولید فولاد خام ترکیه در فوریه ۲۰۲۴

از دیگر نکات قابل تامل در این گزارش تولید فولاد خام ترکیه در ماه فوریه است که در مقیاس سالانه رشدی ۴۶.۶ درصدی را رقم زده است و کمترین رشد را هم ژاپن با ۱.۱ درصد به ثبت رسانده است.

نکته قابل تامل در این گزارش اینکه در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۴، تولید جهانی فولاد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ با ۳ درصد افزایش به ۳۰۶.۹ میلیون تن رسید. در منطقه CIS + اوکراین، این رقم با ۰.۷ درصد کاهش در سال به ۱۳.۷ میلیون تن رسید. به ویژه، اوکراین تولید فولاد را ۵۲ درصد در سال در طی ۲ ماه افزایش داد و به ۱.۰۸ میلیون تن رساند.

گفتنی است همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، در سال ۲۰۲۳، تولید فولاد جهانی ۰.۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش یافت و به ۱.۸۵ میلیارد تن رسید. کل تولید فولاد در کشورهای مستقل مشترک المنافع + اوکراین نسبت به سال قبل ۴.۵ درصد افزایش یافت و به ۸۸.۱ میلیون تن در سال ۲۰۲۲ رسید. همچنین لازم به ذکر است کشور اوکراین در حالی که در شرایط جنگ قرار دارد، ۶.۲ میلیون تن فولاد در سال ۲۰۲۳ تولید کرد که نسبت به سال قبل ۰.۶ درصد کاهش داشت. بنابراین این کشور در رتبه بندی جهانی تولید فولاد در رتبه ۲۴ قرار گرفت که از رتبه ۲۵ در سال ۲۰۲۲ بالاتر بود.

کد خبر: ۲۷۹٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha