۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز، راهبردهای اصلی دولت سیزدهم
وزیر راه و شهرسازی عنوان‌ کرد

مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز، راهبردهای اصلی دولت سیزدهم

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ایران از جمله کشورهای موثر در موضوع تغییر اقلیم است، تأکید کرد: مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز از راهبردهای قطعی ایران است.

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش در پیامی به مناسبت روز جهانی هواشناسی اظهارداشت: سرزمین ایران اسلامی به دلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی ویژه از جمله کشورهای موثر در موضوع تغییر اقلیم است. از این رو حرکت به سمت مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز که در سیاست‌های کلی محیط زیست ابلاغی رهبر معظم انقلاب نیز انعکاس یافته، از راهبردهای قطعی جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: ثبت رکورد گرمترین سال تاریخ کره زمین در سال ۲۰۲۳ میلادی از زمان ثبت داده ها، حکایت از آن دارد که تغییر اقلیم در هزاره حاضر به عنوان یکی از چالش‌ها و همچنین یکی از فرصت های تاریخی برای ایجاد تحول بنیادین در توسعه فناوری‌های حوزه تولید انرژی مطرح است.

بذرپاش خاطرنشان‌کرد: سازگاری با پیامدهای تغییر اقلیم و استفاده از ظرفیت‌های انرژی پاک و برنامه ریزی به‌منظور تبدیل ایران به قطب انرژی پاک منطقه، روش جایگزین مناسبی برای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی است.

وی ادامه‌داد: سازمان هواشناسی ایران با اتکا به دانش فنی و توان تخصصی نخبگان، مهندسان و کارشناسان این حوزه، پیشرفت قابل توجهی در تولید خدمات کاربردی مبتنی بر نیازهای داخلی و مطابق با استانداردهای سازمان جهانی هواشناسی برای پیش بینی و صدور هشدارهای وضع هوا و اقلیم داشته است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه‌کرد: ارتقای ظرفیت‌های موجود این سازمان و سایر مراکز علمی و پژوهشی مرتبط، از اهم اولویت‌های دولت مردمی سیزدهم است تا در پرتو آن شرایط اطمینان بخشی برای عبور از مخاطرات مرتبط با تغییر اقلیم نظیر خشکسالی، سیل و طوفان‌های گردوخاک فراهم شود.

وی در خاتمه این پیام اظهارداشت: اینجانب ضمن تبریک فرار رسیدن سال نو و آرزوی قبولی طاعات در ماه بندگی خدا و تشکر از زحمات کارکنان خدوم سازمان هواشناسی کشور، فرا رسیدن روز جهانی هواشناسی با شعار «خط مقدم اقدام اقلیمی» را به همکاران این سازمان و همه دست اندرکاران مرتبط تبریک می‌گویم و توفیقات شما را در خدمت‌رسانی به ملت بزرگ ایران ظل توجهات حضرت ولیعصر(عج) از خداوند متعال خواستارم.

کد خبر: ۲۷۹٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha