۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
نصب ۱۳۳۰ کنتور روی چاه های کشاورزی در گلستان 
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان خبر داد؛

نصب ۱۳۳۰ کنتور روی چاه های کشاورزی در گلستان 

گرگان- مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از نصب هزار و ۳۳۰ دستگاه کنتور حجمی هوشمند روی چاه‌های پروانه دار استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، ایرج حیدریان در ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان گلستان اظهار کرد: از ابتدای سال آبی تا کنون با بارش های مناسب، به میزان ۲۹۵ میلیون متر مکعب ذخیره آبهای زیرزمینی استان بهبود یافت که البته همچنان نسبت به دراز مدت با افت ۳۱۳ میلیون متر مکعبی رو به رو هستیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان بیان کرد: در ۲۷ اسفند ماه ۲۷ درصد حجم سدهای استان دارای آب است که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی در ادامه از کنتور دار کردن هزار و ۳۳۰ حلقه چاه در استان طی سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: طی همین مدت ۴۵۰ حلقه چاه غیر مجاز در استان مسلوب المنفعه شده است و از حفر ۲۱۰ حلقه چاه غیر مجاز جدید با اقدامات طرح تعادل بخشی جلوگیری شده است.

توسعه کشت های گلخانه ای در اراضی کشاورزی در راستای بهبود بازده مصرف آب، تاکید بر مصوبه قبلی شورا مبنی بر جلوگیری از ارائه هر گونه خدمات توسط دستگاه های اجرایی مرتبط به چاه های آب کشاورزی و صنعتی فاقد پروانه بهره برداری معتبر و کنتور هوشمند، کشت شالی صرفا در اراضی نسق استان و نیز به روش خشکه کاری و با نصب کنتور هوشمند از طریق منابع آب زیرزمینی از جمله مصوبات این شورا بود.

همچنین مقرر شد، پروانه حفر چاه جدید برای واحد های صنعتی پس از تایید پیشرفت فیزیکی حداقل ۶۰ درصدی توسط ارگان مربوطه ،توسط آب منطقه ای صادر شود.

کد خبر: ۲۷۹٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha