۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
گام‌هایی موفق برای بهبود آینده‌ پرداخت الکترونیکی کشور
با نگاهی به خدمات فوق‌العاده به‌پرداخت ملت مشخص شد

گام‌هایی موفق برای بهبود آینده‌ پرداخت الکترونیکی کشور

بزرگترین درگاه اینترنتی بانکی در ایران مربوط به بانک ملت است و جالب‌تر اینکه بانک ملت تمامی خدمات پرداخت اینترنتی خود را تحت نظر شرکت زیر مجموعه خود به نام شرکت «به پرداخت » ارائه می کند.

به گزارش بازار، بر اساس گزارش بهمن ماه شاپرک تعداد ابزارهای شاپرکی در مجموع نسبت به دی ماه رشد ۱.۴۵ درصدی را تجربه نموده‌اند که به نظر می‌رسد سبب این تغییر، افزایش ۱.۱۴ درصدی تعداد ابزار کارتخوان فروشگاهی می‌باشد. ابزارهای پذیرش اینترنتی در بهمن ۱۴۰۲ نسبت به دی ۱۴۰۲ ماه رشد ۴.۴۵ درصدی را تجربه نموده‌اند.

در شاخص سهم مبلغی شرکت “به پرداخت ملت” با اختصاص سهم ۲۰.۱۸ درصدی از مبلغ تراکنش‌ها، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. همچنین این شرکت در این ماه با پوشش ۱۸.۶۹ درصدی از مبالغ بازار کارتخوان فروشگاهی، بالاترین سهم را در اختیار خود دارد و از مبالغ ابزار پذیرش اینترنتی و موبایلی نیز به ترتیب با پوشش ۲۵.۳۹ و ۴۷.۷۶ درصدی دارای بالاترین سهم می‌باشد.

یکی از سرویس‌های شرکت به‌پرداخت ملت که با استقبال گسترده‌ای نیز روبه‌رو گردیده است، فناوری پرداخت موبایلی می‌باشد. در این راستا شرکت به پرداخت ملت مسئولیت ایجاد و پشتیبانی شبکه پایانه‌های فروش و سایر ابزارهای پرداخت با هدف گسترش نظام پرداخت الکترونیک به شبکه بانکی و بازارهای مالی کشور را بر عهده گرفته است.

یکی از خدمات «به پرداخت» M-POS است که مجهز به کارتخوان و صفحه کلید جهت ورود اطلاعات منطبق بر استانداردهای PCIاست و از طریق اتصال به ابزارهای هوشمند (مانند و نه محدود به تلفن های هوشمند) در هماهنگی با نرم افزارهای کاربردی نصب شده بر روی ابزار هوشمند، امکان انجام تراکنش های با حضور کارت را فراهم می کند.

قابلیت برقراری ارتباط با نرم افزار موبایلی پذیرنده، از طریق بلوتوث، استفاده از بستر ارتباطی تلفن همراه جهت انتقال اطلاعات به سوییچ، انجام تراکنش مالی در بستری امن، امکان انجام تراکنش پرداخت الکترونیکی با استفاده از رمز اول کلیه کارت های بانکی، امکان ورود کد شناسه بر روی دستگاه کارتخوان هنگام انجام تراکنش خرید، قابل حمل (وزن ۱۰۰ گرم - ابعاد ۱۱*۶ سانتیمتر) از ویژگی های دستگاه MPOS است که سرویس‌های خرید، پرداخت، پرداخت چندحسابی و مشاهده موجودی را دارا می‌باشد.

کد خبر: ۲۷۹٬۴۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha