۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
اسرائیل به دنبال اعمال مالیات بر سرمایه‌گذاران اسرائیلی در قبرس
در جست‌وجوی درآمدهای جدید؛

اسرائیل به دنبال اعمال مالیات بر سرمایه‌گذاران اسرائیلی در قبرس

با توجه به بحران مالی که اسرائیل در نتیجه افزایش هزینه‌ها برای حمایت از جنگ علیه نوار غزه رو به رو است برای ششمین ماه ادامه دارد، تل‌آویو جست‌وجو برای منابع درآمدی جدید است.

به گزارش بازار، روزنامه گلوبس عنوان کرد: سازمان مالیات اسرائیل اقدام به تعقیب اموال و مشاغل اسرائیلی‌ها در قبرس کرده تا بر آن، مالیات وضع کند.

به نوشته گلوبس، نیاز به جبران کسری درآمد و به عنوان بخشی از کارزار «شای آهارونوویچ»، مدیر سازمان مالیاتی اسرائیل علیه فرار مالیاتی و اقتصاد موازی، این سازمان اسرائیلی‌هایی را زیر نظر گرفته که شرکت‌هایی را در قبرس اداره می‌کنند و درآمد خود را بر اساس اینکه خودشان یا شرکت‌های مورد نظر در این جزیره مقیم است، گزارش نمی‌کنند، در حالی که آنها عملا در اسرائیل زندگی می‌کنند.

گلوبس به نقل از یک منبع بلندپایه در سازمان مالیاتی گفت: ما بر فعالیت‌های اقتصادی در قبرس تمرکز می‌کنیم زیرا اسرائیلی‌ها تمایل دارند به آنجا نقل مکان کنند، املاک و مستغلات بخرند و شرکت‌هایی در این جزیره ایجاد کنند.

در سال‌های اخیر، قبرس به دلیل سیاست مالیاتی که عنوان «یکی از بهشت‌های مالیاتی جهان» را برای آن به ارمغان آورده است، به علاوه دلایل دیگر، به مقصدی جذاب تبدیل شده است. همه‌گیری کرونا و به دنبال آن اختلاف بر سر اصلاحات قضایی در اسرائیل، روند حرکت سرمایه‌گذاران به سوی قبرس را تقویت کرده است همچنین عملیات طوفان الاقصی به ترس و نگرانی سرمایه‌گذاران دامن زده است.

این روزنامه به نقل از منابعی گزارش داد سازمان مالیات اسرائیل بررسی روابط اسرائیلی‌ها با قبرس را آغاز کرده است از جمله بررسی اینکه بازرگانان و سرمایه‌گذاران اسرائیلی چندبار به جزیره قبرس سفر کرده و به اسرائیل باز گشته‌اند و چه شرکت‌های وابسته به اسرائیلی‌ها در قبرس تاسیس شده است.

نرخ مالیات شرکتی در قبرس ۱۲.۵٪ است (و در موارد خاص می تواند به ۲.۵٪ کاهش یابد) همچنین بر سود سهام مالیاتی وضع نمی‌شود؛ امری که این کشور را به یک بهشت مالیاتی محبوب و قانونی برای ساکنان اسرائیل تبدیل کرده است که نزدیکی جغرافیایی و مالیات پایین بر فعالیت‌های تجاری هم مزید بر علت شده است.

برآورد می‌شود که بین ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار اسرائیلی در قبرس زندگی می‌کنند، در حالی که بسیاری دیگر تنها برای زندگی به آنجا نقل مکان نکرده‌اند بلکه در آنجا در شرکت‌های فناوری، سرمایه گذاری، املاک و مستغلات و تجارت ارز فعال هستند.

این روزنامه به نقل از وکلای مالیاتی نوشت: اخیراً صاحبان شرکت‌ها و مؤسسات تجاری در قبرس با آنها مشورت کردند که نگران دریافت درخواست‌های مختلف از سازمان مالیاتی مانند اظهارنامه مالیاتی و درآمدی در آنجا بودند.

ماه گذشته، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز به نقل از «یالی روتنبرگ»، حسابدار کل در وزارت دارایی اسرائیل اعلام کرد: ما قصد داریم امسال ۶۰ میلیارد دلار وام بگیریم به علاوه استخدام را متوفق کرده و مالیات‌ها را افزایش دهیم زیرا هزینه‌های نظامی‌ در نتیجه جنگ در نوار غزه دو برابر شده است.

این روزنامه نوشت جنگ اسرائیل در نوار غزه باعث خسارات سنگینی به اقتصاد این رژیم شده که در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ به طور سالانه حدود ۲۰ درصد کاهش یافت.

کد خبر: ۲۷۹٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha